Forfatter Emne: Idiot har spraymalet på min bil :/  (Læst 2471 gange)

solstar

  • Gæst
Idiot har spraymalet på min bil :/
« Dato: 03. Juni 2016, 00:31 »
Hey allesammen der er en som har sprøjtet ( meget ) matsort spraymaling på min blanksorte 206er. Er der nogen som har en fantastisk idé til at få det fjernet igen? Tænker selv at polere det væk men ved ikke helt hvad jeg skal bruge og om det overhovedet ville kunne lade sig gøre? Nogen som  kan hjælpe mvh
 :)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Idiot har spraymalet på min bil :/
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2016, 00:41 »
Spraymaling kan som regel opløses med alm kogesprit eller rensebenzin. Det bedste er nok en flaske cellulosefortynder, det ta'r det med det samme, og hvis det skader din lak er det fordi jeg ikke har forstand på nymodens autolak :) Men ældre autolak tog i hvert fald ikke skade af det. Men prøv det andet først. Og gerne så hurtigt som muligt. Meget spraymaling kan være rigtig længe om at hærde op, hvis det er sprøjtet på en uren ikke sugende overflade. Jeg havde en elektrisk basguitar der var 8 mdr om at tørre :) Det er da muligt at der bliver brug for en polering bagefter, men tror sagtens du kan rense alt malingen af.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

solstar

  • Gæst
RE: Idiot har spraymalet på min bil :/
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2016, 10:40 »
Super tak for svaret vil prøve mig lidt frem også købe en polermaskine så håber jeg det kan komme af og stadig få et pænt afsluttende resultat :)

eol1158

  • Gæst
RE: Idiot har spraymalet på min bil :/
« Svar #3 Dato: 03. Juni 2016, 14:13 »
Jeg havde succes med at fjerne rød spraymaling på en hvid bil med alm. husholdningsprit. :) Held og lykke, og krydser fingre for du finder idioten!

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Idiot har spraymalet på min bil :/
« Svar #4 Dato: 03. Juni 2016, 19:45 »
Start i den blide ende for at skåne din lak. var det mig ville jeg nok prøve: Sprit, benzin/rensebenzin, terpentin, acetone, cellulose-fortynder.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002