Forfatter Emne: Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI  (Læst 3262 gange)

jens1234

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI
« Dato: 04. Juli 2016, 11:37 »
Jeg har en 5008 1,6 HDI fra 2012 og har kørt ca. 70.000 km.
Jeg var på motorvejen og pludselig mistede den motorkraft og satte ud. Ind i nødsporet med mig og efter lidt tid kunne jeg starte den igen.
Jeg tog den på værksted og der kunne de læse på fejlkoden at det var dyse systemet der var problemet. Jeg skal skifte hele dyse system til en pris af ca. 17000 kr. Jeg kan også forvente at det vil ske igen efter ca. 3 år.
Peugeot vil ikke dække noget på kulance da det er udenfor garantien (jeg har en gang haft den til service på et andet værksted :(. Hvilket jeg er lidt skuffet over.
Er der andre der har det samme problem. Jeg finder det lidt ringe at dyse systemet skal betragtes som en sliddel og måske skiftes hvert 3 år.

Er der andre der har haft det samme problem med dyse systemet og skal jeg virkelig forvente at det skal skiftes hvert 3 år?
« Senest Redigeret: 04. Juli 2016, 11:44 af jens1234 »

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI
« Svar #1 Dato: 04. Juli 2016, 11:48 »
Citér
jens1234 skrev:
Jeg har en 5008 1,6 HDI fra 2012.
Jeg var på motorvejen og pludselig mistede den motorkraft og satte ud. Ind i nødsporet med mig og efter lidt tid kunne jeg starte den igen.
Jeg tog den på værksted og der kunne de læse på fejlkoden at det var dyse systemet der var problemet. Jeg skal skifte hele dyse system til en pris af ca. 17000 kr. Jeg kan også forvente at det vil ske igen efter ca. 3 år.
Peugeot vil ikke dække noget på kulance da det er udenfor garantien (jeg har en gang haft den til service på et andet værksted :(. Hvilket jeg er lidt skuffet over.
Er der andre der har det samme problem. Jeg finder det lidt ringe at dyse systemet skal betragtes som en sliddel og måske skiftes hvert 3 år.

Er der andre der har haft det samme problem med dyse systemet og skal jeg virkelig forvente at det skal skiftes hvert 3 år?


NEJ det er ikke at forvente  hvert 3 år.. Men nu afhænger den fejludlæsning klart af, HVAD de udlæste af fejl. Sommetider sker det, at der bare skiftes dyse/dyser med hovedet under armen. Det KAN blive dyrt inden den reelle fejl findes.
OBS!!!.. Uanset hvad, så går ALLE dyser ikke samtidigt.. Skift værksted. Hmm

Dermed ikke sagt, at det ikke ER een defekt dyse ???


Min Partner 1.6 hdi har gået 350.000 km med samme dyser.. Dog "savler" den ene lidt nu ;)
« Senest Redigeret: 04. Juli 2016, 11:58 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

jens1234

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI
« Svar #2 Dato: 05. Juli 2016, 12:43 »
Der sker åbenbart en fejl forårsaget af defekte dyser, det er alle dyser der meldes fejl på. Derefter kobler styringen ventilerne/dyser ud, en efter en = mistet motorkraft
« Senest Redigeret: 05. Juli 2016, 12:58 af jens1234 »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI
« Svar #3 Dato: 05. Juli 2016, 17:14 »
Hvis den køre nu, hvorfor så ikke vente til det sker igen.

Hvis nu peugeot havde taget sig tid til at læse den raport som Diagbox laver, så vil de kunne komme tætere på hvor fejlen vil være, De kunne også lave en leak of test på dyseren for at se hvilken der ikke har den samme værdi, denne test kan man også lave med en parameter måling i tomgang
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

jens1234

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Motor mister trækkraft og sætter ud 1,6 HDI
« Svar #4 Dato: 07. Juli 2016, 06:35 »
Det er en fejl kode P0268. Og foreskrifter er udskiftning som beskrevet. Årsag støjskjold og intern elektrisk fejl på indsprøjtningsdyse. Men virkelig efter godt 3 år :(