Forfatter Emne: Peugeot 307 sw går ud under kørslen  (Læst 4160 gange)

Scorpy

  • Gæst
Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Dato: 11. Juli 2016, 09:11 »
Hej alle sammen. Jeg har et problem med min Peugeot 307 hdi. På vej hjem fra arbejde begynde bilen at hakke og lidt efter gik den i står. Jeg trillede lidt til side og prøvede at starte, dog uden held. 5 min efter prøvede jeg at starte igen og den startede fint, men motor gik fint kun i 20 sek, hvorefter den døde igen. Bilen blev kørt til mekaniker som mente at slanger til brændstof i motorrummet var utætte, hvorfor den får luft i systemmet. De fik skiftet slangesæt og jeg fik bilen igen. Same aften kørte jeg en tur og bilen gik ud på samme måde. Nu vidste jeg at jeg kunne pumpe med brændstof- håndpumpe og det gjorde jeg så. Bilen gik i står flere gange inden jeg kom hjem. Jeg kørte den ud til samme mekaniker som fortæller mig senere at de ikke kunne finde nogle fejl på den. Ganske rigtig nu kommer fejl ikke så tit som den gjorde før dog kommer den igen uden nogen varsel. Når den kommer så pumper jeg med håndpumpe og bilen kan starte og køre igen. Dette er dog lidt træls når man holder på motorvejen.
Fejlen kan ikke aflæses på peugeot planet tester og der kommer heller ikke noget fejl på instrumentbrættet.

-Er der nogen der har oplevet samme fejl??
-Kunne det evt være noget med brændstofsfilter?
-Hvad det ellers kan være?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2016, 09:22 »
Ja det kan meget nemt være et stoppet brændstoffilter.. Det kan ikke udlæses som fejl.

Så jeg ville klart starte med et filterskift.. Inden noget som helst andet.. Det er jo et "billigt" forsøg ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2016, 09:51 »
Ethvert seriøst værksted ville ha skiftet det filter som noget af det første, prøv lige og hør dem ad, om de ikke har gjort det.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #3 Dato: 11. Juli 2016, 10:12 »
Tak til jer to
Hmm ja jeg har lige talt med mekaniker og nej de har ikke skiftet filter på den. Jeg har bestilt filter og den kan jeg selv skifte i morgen. Det vil undre mig hvis sådan en simpel ting mekaniker har overset.  

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #4 Dato: 14. Juli 2016, 19:16 »
Så er der lidt update på det her sag.
Jeg fik skiftet brændstofsfilter men det hjælp ikke.
Mekaniker har haft den igen og brugte flere timer for at fejlfinde dog uden held nu opgiver han.
Er desværre nødt til at køre bil til Peugeot værksted hvilket vil være en dyr fornøjelse. Hvis der nogen der har et andet forslag, jeg lytter. :)

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #5 Dato: 14. Juli 2016, 22:49 »
Kan du høre pumpen når du sætter tænding på? Hvis ikke så er det nok den der er problemet.
Den skal lige køre 2-3 sekunder med tænding på.
Har også læst et sted at stikket til baklyset på gearkassen, kan være skyld i alle mulige problemer, hvis den er dårlig og der kommer overgang, så giver den fejl som vand i diesel. Tjek om stikket ser ordenligt ud. Rens det godt ( just in case).
Tror nu mest på pumpen.
Alle kan få lort på skjorten.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #6 Dato: 15. Juli 2016, 08:31 »
Citér
Barbaren skrev:
Kan du høre pumpen når du sætter tænding på? Hvis ikke så er det nok den der er problemet.
Den skal lige køre 2-3 sekunder med tænding på.
Har også læst et sted at stikket til baklyset på gearkassen, kan være skyld i alle mulige problemer, hvis den er dårlig og der kommer overgang, så giver den fejl som vand i diesel. Tjek om stikket ser ordenligt ud. Rens det godt ( just in case).
Tror nu mest på pumpen.

nu er det jo ikke alle hdi motore der har en fødepumpe i tanken
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #7 Dato: 15. Juli 2016, 08:38 »
Det kan evt være brændstof tryk regulatoren, føleren på railen kan have et stik der ikke får 100 % forbindelse, her kan man klemme benene lidt så de får bedre kontakt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #8 Dato: 15. Juli 2016, 09:20 »
Hmm. Mekaniker sagde til mig at bilen skulle være selvsugende dvs at den ikke har en pumpe i tanken. En tegn på dette er at man har den håndpumpe. Mht sensorer på comon rail det kan jeg sagtens se på, men skulle dette ikke komme når man tester med peugeot planet tester??
På tidspunkt nu her er der kommet to fejl P0335 og P0339. Jeg har skiftet krumptaps føler som giver P0335 for 2 måneder siden. Men det undre mig meget hvis det er det igen da der ikke kommer en motorfejl, hvilket var tilfælde før.
Gearkasse sensor ja det kan være alt muligt men det er der mystisk når bilen går i stå, kan jeg nøjes med at pumpe med håndpumpe og så køre den igen. Hvis jeg ikke gøre det så kan jeg ikke starte første 5 min.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #9 Dato: 15. Juli 2016, 09:42 »
Her vil en parameter måling gøre underværker, fx måling af brændstof tryk under startforsøg,  og i tomgang,  ligeledes mål hvor meget dyseren regulere  i forhold til hinanden
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #10 Dato: 15. Juli 2016, 10:16 »
Jeg har målt forskellige parametre i tømgang. Ingenting unormalt. Næste er så at jeg skal måle parametrene under kørslen når fejl opstår.

hagensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 92
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #11 Dato: 15. Juli 2016, 10:21 »
Det lyder ligesådan som min 307 gjorde det hjalp at rense og bøje benene i stikket på føleren til railtryk.
07 Peugeot 307 1,6 hdi
01 Peugeot 307 2,0 hdi

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #12 Dato: 15. Juli 2016, 10:52 »
Ja men tak for det. Troede sådan dårlig forbindelse vil kunne aflæses på testeren. Men tak for tip. Vil går i gang med det når jeg kommer hjem

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #13 Dato: 15. Juli 2016, 11:19 »
Det kunne jo også være noget så simpelt som en dårlig oring ved filteret. Nu ved jeg ikke hvad for en type brændstof filter din bil har, men eftersom den ikke har fødepumpe i tanken, og du kan håndpumpe den, så er der nok en utæthed et eller andet sted.
P0335 og P0339 kommer når bilen går i stå.
Men der har ham den næsvise Aalborggenser sikkert også en kommentar til.
Men en ting er sikkert og vist, den kan ikke tåle og køre tør, det ødelægger pumpen. Højtrykspumpen i en hdi er så højtydende, med så små tolerancer, at hvis den bare løber tør et øjeblik, så dannes der spåner. Disse spåner ender i dyserne og lukker for hullerne. Det kan ende med meget dyre reperationer. Ny pumpe, nye dyser og en rens af tanken og hele systemet. Spånerne løber med hele vejen rundt. Meget meget træls, har prøvet det med en Mondeo, kæmpe job.
Alle kan få lort på skjorten.

Scorpy

  • Gæst
RE: Peugeot 307 sw går ud under kørslen
« Svar #14 Dato: 15. Juli 2016, 11:40 »
Jeg har lige skiftet brændstofsfilter, hvorfor jeg tro at O ringene burde være gode nok. Jeg er stadigvæk lidt i tvivl om hvorfor bilen kan starte med det samme efter jeg punmper et par gange med den håndpumpe? Tænker bare hvis der kommer lidt luft til højtrykspumpe og den stopper, burde det ikke går lidt tid inden jeg kan starte når jeg drejer nøglen?