Forfatter Emne: Tester og intercooler  (Læst 1541 gange)

sidobre

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Tester og intercooler
« Dato: 17. Juli 2016, 16:03 »
Hej
Lang tid ikke læst, ikke skrevet i forummet. Sidst for mere end et årstid siden skrevet i forummet ang. afmontering af en drivaksel på h.siden foran på en 307, og Jack M så vidt jeg husker besvarede, men jeg beklager, at jeg desværre ikke fik opfulgt. Bilen står endnu ufærdig i carporten. Jeg har fornyligt grundet vanskelighederne ved dette reparationsarbejde købt en (god-tror jeg nok) brugt 307 airvan, (12.000 kr.), 2,0 HDI, 136 HK, 232.000 km, år 2004, nedvejet, og nu gul/hvide plader. Nu til spørgsmålene ang. div. problemer jeg må konstatere findes ved (denne brugte) bil, og som jeg herved søger svar og gerne (med)hjælp til at kan blive løst.

1)Tandremmen skal skiftes-vil nogen fra forummet kunne tilbyde det, oplyse god pålidelig mekanikker?
2) intercooleren/turboen fløjter kontinuerligt ved startkørslen, under accelleration, speeder slip-og mere eller mindre fortsættende op til konstant fart omkring landevejs hastigehed. Intercooleren/turboen lyder ikke som fløjtetønnen Viktoria, noget i retningen af en vandkeddel der fløjtende når kogepunktet, eller som en dæmpet politibils sirenelyd. Det er naturigvis dejligt at bilen fløjter efter de promonade gående barbenede kjoleklædte når jeg kører langs en vej promonade.
Men det vil være en hel del bedre, at den så ikke fløjtede videre fortsat efter andre, så vidt som een af salgsen ville have et lift i og med bilen.
Så hvad vil nogen i forummet tro kunne skyldes en årsag, at problemet med intercooleren/turboen kunne være, eller kunne det måske undersøges med en tester. Der er en mærkbar accelarations tøven med moderat nedtryk på speeder pedals nedtyk, men trykkes speederen forholdsvist noget langt ned, reagerer motoren på det efter nogen tids tøven med ganske god accelleration. (men så formoder jeg strømmer der nok også (for)megen og uforholdsmæssigt meget diesel igennem systemet).
3) ville een i forummet i og omkring Århus området tilbyde at koble sin tester til bilen til (afslørende) fejl udlæsning? jeg kommer gerne til adresse hos denne, og jeg ville også gerne kører længere hen efter en testaflæsning hvis den mulighed alene gives.
4) fartpilot er monteret, men virker ikke, så hvis een fra forummet kan tilbyde reparation af den modtager jeg gerne henvendelse angående dette.
5) Bag bremserne- skriver og klodser skal udskiftes som jeg regner med at jeg selv vil kunne klare, og div. andre ting.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tester og intercooler
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2016, 18:10 »
Medmindre den hvæser, og suger falsk luft ind, er en hylende turbo som regel tegn på at den er slidt op.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Tester og intercooler
« Svar #2 Dato: 17. Juli 2016, 23:38 »
Angående fartpilot, som er det jeg har mest forstand på.
Hvis den har virket, evt er original (skriv evt sidste reg nummer eller sidste 8 tal i stelnummer) er det i 95% af tilfældene, en snavset koblingskontakt, man kan lirke en slange fra en dåse kontaktspray op forbi palen der rører øverst på koblingspedalen, og give den et pust, så det kommer ud ved ledningerne, tryk på pedalen samtidig med du trykker på kontaktrens.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html