Forfatter Emne: 206 1,4 Årg.: 2006 mister trækkraft ved ESP alarm  (Læst 1712 gange)

jonaskoldsoe

  • Gæst
206 1,4 Årg.: 2006 mister trækkraft ved ESP alarm
« Dato: 18. Juli 2016, 21:53 »
Hej.

Jeg har et problem med min Peugeot 206 1,4 fra 2006. 112000km

Når den har stået stille i 2 dage eller længere så mister jeg trækkraften, og får en fejl på ESP'en.
Om de to ting har direkte forbindelse har jeg ingen anelse om, de kommer bare samme tid.

Bilen starter fint, og jeg kan køre ca. 500 meter, hvor jeg er nødt til at holde stille i et kryds, ved igangsætning igen får jeg fejl på ESP'en, og der er meget begrænset trækkraft. Dette er sket to gange, inden for en uge, hvor bilen har stået stille i hhv. 2 og 3 dage.

Hvis bilen bliver brugt hver dag er der ingen problemer.

Når bilen er blevet en smule varm, og jeg slukker og tænder er problemet væk. Fejlen på ESP'en er væk og bilen trækker som normalt.

Er der nogen af jer der har en idé til hvad der kunne være galt her, eller har I idéer til hvad jeg kunne teste for at komme nærmere problemet?

Hvis i har spørgsmål eller mangler yderligere info så skriv endelig, så skal jeg svare på bedste vis.

På forhånd tak.
Mvh Jonas
« Senest Redigeret: 19. Juli 2016, 12:20 af jonaskoldsoe »

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 206 1,4 Årg.: 2006 mister trækkraft ved ESP alarm
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2016, 14:15 »
Jeg kunne i den grad mistænke et dårligt batteri.. Det giver de mærkeligste fejl..

Selvom at den starter fint, så er det netop dine nævnte problemer der kommer af strømmangel og efterfølgende til den er ladet nok op igen..  

Du kunne prøve at sætte en hjemmelader på bilen, som første skridt.. Evt. lade den være på i de dage du ikke bruger bilen???

Og se om det gør en forskel.. Og er et billigt forsøg ;)
« Senest Redigeret: 19. Juli 2016, 14:51 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

jonaskoldsoe

  • Gæst
RE: 206 1,4 Årg.: 2006 mister trækkraft ved ESP alarm
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2016, 14:20 »
Citér
mikhan skrev:
Jeg kunne i den grad mistænke et dårligt batteri.. Det giver de mærkeligste fejl..

Selvom at den starter fint, så er det netop dine nævnte problemer der kommer af strømmangel efterfølgende til den er ladet nok op igen..  

Du kunne prøve at sætte en hjemmelader på bilen, som første skridt.. Evt. lade den være på i de dage du ikke bruger bilen???

Og se om det gør en forskel.. Og er et billigt forsøg ;)


Hej Mikhan.

Det vil jeg prøve til en start. Tak for dit svar :-)

jonaskoldsoe

  • Gæst
RE: 206 1,4 Årg.: 2006 mister trækkraft ved ESP alarm
« Svar #3 Dato: 29. Juli 2016, 21:54 »
Okay.

Så det viste sig at det ikke var batteriets skyld. Jeg kunne måle at den afladede i løbet af dagen, og var helt nede på 12.25V efter at have stået stille et døgn ca.

Jeg skiftede dog batteriet, da det var helt tilbage fra 2005.

Jeg får samme fejl på ESP'en og fik i mandags også en motorfejl. Jeg kan ikke huske præcis hvad den skrev andet end at der var en tændingsfejl på cylinder 2, og det lyder for mig også som om den kun kører på 3 af cylindrene. (altså kun kort tid, ind til bilen bliver varm og efter den har stået stille i 1½ dag.)

Jeg kunne skifte den boks hvor de 4 tændspoler sidder, men nytter det noget når problemet kun ser ud til at opstå når bilen har stået stille 1½ dag ca. Jeg mener, hvorfor vil den ikke gøre det hele tiden så, hvis der var et problem med en af tændspolerne?

Håber der er en der har et forslag til hvad problemet kunne være.
« Senest Redigeret: 29. Juli 2016, 21:57 af jonaskoldsoe »