Forfatter Emne: peugeot 407 2,0 sw årg. 2005  (Læst 1141 gange)

niels nielsen

  • Gæst
peugeot 407 2,0 sw årg. 2005
« Dato: 25. Juli 2016, 20:12 »
hej
Jeg har problemer med servostyringen ( el servopumpe)i min bil. Det hele begyndte med at den tændte stopsignalet i instrumenteringen og meldte "fejl på servo" i display og dermed forsvandt servostyringen.

Abs/esp lampen begyndte også at lyse efter kort tid.

Da det skete på vores ferie i DK besluttede jeg at afbryde strømmen fra  batteriet så den derved måske kunne nulstille sig, dog uden meget held.
servostyringen kom og gik helt tilfældigt.
Kørte derefter på værksted i nærheden som læste fejl ud og sagde at man godt kunne køre hjem med forsigtighed.
Stiller derefter bilen ud til en Auto el reparatør som bruger ca. en dag på at fejlsøge og finder ud af at der er et dårligt signal fra ABS modulet til servoen,
Modulet blíver hermed udskiftet med et brugt modul og de ringer til mig og melder bilen klar.
Da jeg kommer for at hente bilen og har betalt regningen går jeg ud for af køre derfra, men ved opstart lyser motorlampen, ind på værketed igen og tester på
slukker lampen og en testtur med følgende resultat at stort set alle lamper nu lyste.
Vi bliver enige om at de beholder bilen lidt endnu. 2 dage senere ringer de og siger at de har skiftet et par ledninger som var dårlige og nu kører bilen.
Jeg stod for at skulle ud på en 5 dages biltur så derfor havde jeg lånt en bil som back up og vi blev derfor enige om at de beholdte bilen i de 5 dage og tog et par prøveture mere i den.
3 dage senere ringer de og siger at fejlen er kommet igen med det resultat at servopumpen har givet for meget tryk og dermed sprunget manchetterne på tandstangen og al olien er løbet af pumpen.
Nu står jeg med en bil som ikke har servostyring og en ødelagt tandstang og det er som værkstedet lægger det over til mig om de skal lave mere på bilen.
Mit spørgsmål er om de kan have lavet en fejl mht. de udskiftede ledninger og derved have været skyld i at pumpen måske kører med højtryk og dermed ødelagt tandstangen.
det skal lige nævnes at det skete under en af deres  prøveture

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 407 2,0 sw årg. 2005
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2016, 20:32 »
Den elektriske servostyring, justere groft sagt selv trykket på hastigheds signalet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

niels nielsen

  • Gæst
RE: peugeot 407 2,0 sw årg. 2005
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2016, 21:02 »
Citér
pug407aut skrev:
Den elektriske servostyring, justere groft sagt selv trykket på hastigheds signalet


Kan du uddybe det lidt ?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 407 2,0 sw årg. 2005
« Svar #3 Dato: 25. Juli 2016, 22:22 »
Nu når du skal parkere så køre servopumpen med ca 3500 rpm
og når du fx køre på motorvej så køre pumpen med mellem 14-1800 rpm
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L