Forfatter Emne: 106 sætter ud, på mystisk vis.  (Læst 1522 gange)

Giggles

  • Gæst
106 sætter ud, på mystisk vis.
« Dato: 07. August 2016, 12:09 »
Hej med jer.  Og tak for medlemskab.


 Min dames bil, opfører sig meget mystisk.   Den sætter ud, uvilkårligt.   Det er en 1,4Xr 1996  ifølge nr plade. Men jeg har mistanke om den har været skiftet til en mindre kværn, Fordi den er ik ret sprød i sværene.   Den kan finde på at dø helt, og hvis man så slukker bilen, og starter den igen, Så kan den finde på at køre på 2-3 cylindere et kort stykke tid, og kommer den på alle 4 igen. Men laver sådan nogle kænguru hop under kørslen.





  Jeg kan ik få kontakt med motorstyringen med testeren.  Så må lave en systematisk til og frakobling af diverse sensorer.  Men uanset hvilke sensor jeg piller fra, " nødprogram" Så ændre det ik på problemet.  

  Jeg har måle gasspjælds potentiometeret igennem, og det giver fint jævnt signal hele vejen fra 0 til 100 i potentiale.  

  Lamda, luftmængdemåler og ligende har også været frakoblet, og det fjerner ikke problemet.    Jeg havde intermitter/krumtaps sensoren i sigten, Men når den kan finde på at køre på 2-3 cylindere, så virker den jo tilsyneladende fint.  

  Jeg får snart grå hår af den, det er måske nok allerede kommet et par extra stykker til pga den.  

 Jeg har WOW tolerence data, samt en delphi 150ds tester.
     

  Måske der er nogle af jer, der har prøvet noget tilsvarrende, og har et kvalificeret bud.

 Jeg ville være evig taknemmelig.

 Mvh. Rasmus.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 106 sætter ud, på mystisk vis.
« Svar #1 Dato: 07. August 2016, 14:03 »
Hvis det er delphi testeren du har brugt, så er det derfor at du ikke kan komme i kontakt med motorstyringen.
Du skal have tester med PP2000 software på den.

Hvad med tændrør, hvordan ser de ud
Det kan også være tændingsbroen der er på vej til at dø
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Giggles

  • Gæst
RE: 106 sætter ud, på mystisk vis.
« Svar #2 Dato: 07. August 2016, 17:20 »
Yes det er med delphi.  Så det straks mere logisk at jeg ik kan få kontakt med den.

Tændrør ser fine ud.

 Den pludre uanset hva der bliver pillet fra. Måske spolen ja, syntes bare den ser nyere ud. Ps, den har ingen bro. den har tændspole på siden af toppen.    

  Jeg må ned til huggere og finde en at prøve med.    Havde bare håbet at finde fejlen specifik, for ik at skifte hovedløst.
« Senest Redigeret: 07. August 2016, 17:31 af Giggles »