Forfatter Emne: Airbag fejl  (Læst 1996 gange)

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Airbag fejl
« Dato: 02. August 2016, 21:28 »
Hej alle

Jeg står med min kusines bil, ikke en Peugeot, men en Chevrolet kalos fra 2007, den melder airbag fejl, har haft min tester på ( en Delphi ) og den siger passager airbag high resistance. Har målt gennemgang i stik både front og sideairbag og det er umiddelbart fint, MEN i stikket til sideairbag under sædet, der er der 2 ledninger OG 2 ekstra stikben ( ja det er lidt svært at forklare ) disse 2 ekstra "stikben" går umiddelbart til en form for bøjle i modparts stikket ( men kun de 2 sædvanlige ledninger ). I disse 2 ekstra "stikben" er der ikke gennemgang i, hvorimod at i stikket under førersædet er der gennemgang i dem, så tænker at fejlen er fundet, men men men er der der nogen der har en ide eller ved hvad disse 2 ben er til og hvordan man kan reppe det ? havde det bare været 2 ledninger havde det været let nok, men når jeg ikke ved hvad det er til og hvorfor de er der, er det lidt sværere.

Håber på lidt hjælp, selvom det ikke er en Peugoet.
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

martin306xsi

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbag fejl
« Svar #1 Dato: 13. August 2016, 15:17 »
Undskyld jeg spørg, men er du helt sikkert på det er fornuftigt at du ligger og roder ved det? Du ligger og modstandsmåler på et airbagsystem som kræver cirka en volt for at springe og hvor mange volt ohmer du med?

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbag fejl
« Svar #2 Dato: 13. August 2016, 19:49 »
Nu er jeg udlært mekaniker, så tror jeg ved hvad jeg laver, hvis jeg har måtte pille ved airbags på værkstedet så må jeg nok også derhjemme. Og fejlen er fundet og rettet, det var dårlig forbindelse i stik.
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

martin306xsi

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbag fejl
« Svar #3 Dato: 18. August 2016, 17:49 »
Jamen så er det jo godt også har du sikkert styr på dit ohmmeters indre modstand og ved også at du sagtens kan skyde en airbag af med et ohmmeter ;)