Forfatter Emne: Bilnøgle virker ikke i låsen  (Læst 2960 gange)

Menhem

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Bilnøgle virker ikke i låsen
« Dato: 11. August 2016, 14:23 »
Hej,

Jeg har købt mig en Peugeot 307 st. for et par dage siden. Dog har jeg et problem med billåsen. Bilen har kun 1 nøgle, som er med fjernbetjening, og denne fjernbetjening virker ganske fint. Desværre virker selve nøglebladet ikke i billåsen ved førerdøren, som i øvrigt er den eneste dørlås i bilen. Den virker fint nok, når jeg skal starte selve bilen, men bare ikke i låsen. Jeg kan sagtens stikke nøglen ind i dørlåsen, men ikke dreje. Hvad kan der være galt? Er det selve nøglebladet, der er noget galt med eller er det låsen?

Det er liiiiidt træls, hvis nu fjernbetjening går i stykker, og jeg ikke kan åbne bilen manuelt.

Nogen der har nogle bud? :)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Bilnøgle virker ikke i låsen
« Svar #1 Dato: 11. August 2016, 15:38 »
Uden jeg vil hænges helt op på det så syntes jeg at mindes et lignende emne herinde hvor konklusionen var at bilen havde kørt så langt, og nøglen havde dermed været ude og inde af tændingen mange gange, så nøgle og tændingslås var slidt tilsvarende sammen mens at den udvendige lås aldrig havde været brugt.. om det viste sig at være sandt har jeg ingen ide om, men der er måske andre herinde der også kan huske det emne ???
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bilnøgle virker ikke i låsen
« Svar #2 Dato: 11. August 2016, 16:59 »
Prøv lige at smøre låsen med LÅSEOLIE og intet andet. Smøre lirke smøre lirke smøre osv osv. Vil tro den bare er groet fast.

Der er også den mulighed at tændingen er skiftet, og ikke låsen. Men prøv nu det andet først.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Menhem

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Bilnøgle virker ikke i låsen
« Svar #3 Dato: 11. August 2016, 17:33 »
Skal nok lige få prøvet det med låseolie.

Men hvis nu Peugeot får lavet en ny nøgle til mig, så er der mon vel også risiko for, at den heller ikke vil virke i låsen, ikke?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Bilnøgle virker ikke i låsen
« Svar #4 Dato: 11. August 2016, 17:54 »
Du skal have låsesylenderen ud, godt med wd40 og en tang for at få løsnet alu rusten, først herefter skal det smøres med noget låseolie
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L