Forfatter Emne: Koblingsskift gav problemer med gearskift  (Læst 1812 gange)

spb

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Koblingsskift gav problemer med gearskift
« Dato: 05. September 2016, 13:40 »
jeg håber at I kan hjælpe med et godt råd.
Jeg skriver til jer fordi jeg har et problem nogle gange når jeg skal koble gearet til efter at jeg har fået skiftet koblingen,men ikke svinghjulet som var i orden. Andre gange er der ikke problemer.
Jeg har brugt et Peugeot værksted i Nordsjælland og de har nu haft bilen inde 2 gange efter at de har skiftet koblingen og jeg rapporterede at den igen 3. gang her til morgen mandag den 5. september stadig har problemet. De er mægtig flinke, men det ser ud til at de ikke rigtig ved hvad de skal gøre. Først så de på en anordning (jeg ved ikke hvad den hedder) ved siden af koblingen som de skiftede, det ændrede ikke på sagen. De har så haft fokus på gearkassen og har skiftet konsollen, det har heller ikke hjulpet. De er nu gået i tænkeboks. Fejlen giver sig kun til kende nogle gange, ved at man ikke kan sætte bilen i gear når man har startet motoren. Når man så stopper motoren og sætter den i gear, f.eks. 2. gear, og derefter starter motoren, så bilen ruller, (man holder lidt igen med bremsen) så kan man få gearene i gang og køre som den altid har kørt. Dette fænomen er først kommet efter at koblingen blev skiftet. Bilen er en Peugeot 407 SW fra dec 2008 og har kørt ca. 270.000 km.
Vh
Søren Peter Bjarløv

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Koblingsskift gav problemer med gearskift
« Svar #1 Dato: 05. September 2016, 16:46 »
Ved godt det lyder tåbeligt, men check lige om de har husket olien på gearkassen.
Alle kan få lort på skjorten.

spb

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Koblingsskift gav problemer med gearskift
« Svar #2 Dato: 05. September 2016, 16:49 »
Den fik også et plus 5 års eftersyn med olieskift.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Koblingsskift gav problemer med gearskift
« Svar #3 Dato: 05. September 2016, 22:52 »
Citér
spb skrev:
Den fik også et plus 5 års eftersyn med olieskift.

Men ved det eftersyn tjekker de ikke olie i gearkassen, da det er alt olie ud og ny olie på igen på mål, da der ikke er en niveau prop
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L