Forfatter Emne: Risk of filter blocking  (Læst 9830 gange)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #15 Dato: 11. Oktober 2016, 15:10 »
Citér
Speechsupply skrev:
Citér
mikhan skrev:
Et lille "allround" tip vedr. brugen af Diagbox/pp2000. (Gælder også Lexia til Citroen)

Alt efter din 207´s alder og din version af Diagbox, så er der i en diag version 7.76, ikke mindre end 4 valgmuligheder af en 207..

Rent praktisk, så stol ikke 100 % på det billede af modellen du vælger under Peugeot 207.

Specielt et "forkert" valg af model (her en 207) giver netop problemer med, at diag/pp2000 ikke genkender bilen korrekt. Med det resultat, at visse af bilens computere  "mangler" kontakt i diagnoseprogrammet.

Et gratis tip, når det sker, er at gå tilbage og FORSØGE et andet modelvalg. ;)


Jeg brugte VIN nummeret til at identificerer bilen - så modelvalg er ikke aktuelt MEN
jeg læste (et andet sted på peugeotclub.dk) at man kan se ECU modellen ude i motorrummet og der identificerer hvilket valg man skal træffe. Pt. får jeg nemlig en liste på ca. 11 ECU'er.


Det er PRÆCIS hvad der sker når bilen ikke genkendes korrekt ;)

Nu oplyser du hverken bilens årgang, eller hvilken version af diagbox/PP2000 du anvender.

Så hit med de oplysninger ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Speechsupply

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #16 Dato: 12. Oktober 2016, 17:29 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
Speechsupply skrev:
Citér
mikhan skrev:
Et lille "allround" tip vedr. brugen af Diagbox/pp2000. (Gælder også Lexia til Citroen)

Alt efter din 207´s alder og din version af Diagbox, så er der i en diag version 7.76, ikke mindre end 4 valgmuligheder af en 207..

Rent praktisk, så stol ikke 100 % på det billede af modellen du vælger under Peugeot 207.

Specielt et "forkert" valg af model (her en 207) giver netop problemer med, at diag/pp2000 ikke genkender bilen korrekt. Med det resultat, at visse af bilens computere  "mangler" kontakt i diagnoseprogrammet.

Et gratis tip, når det sker, er at gå tilbage og FORSØGE et andet modelvalg. ;)


Jeg brugte VIN nummeret til at identificerer bilen - så modelvalg er ikke aktuelt MEN
jeg læste (et andet sted på peugeotclub.dk) at man kan se ECU modellen ude i motorrummet og der identificerer hvilket valg man skal træffe. Pt. får jeg nemlig en liste på ca. 11 ECU'er.


Det er PRÆCIS hvad der sker når bilen ikke genkendes korrekt ;)

Nu oplyser du hverken bilens årgang, eller hvilken version af diagbox/PP2000 du anvender.

Så hit med de oplysninger ;)



Diagbox er v7.62.
Bilen er fra 2010.  :)

Jeg var ellers ved at foretage et dyk ned i motorrummet.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #17 Dato: 12. Oktober 2016, 18:49 »
Bilen årgang 2010 og diagbox V7.62 !!!!

Netop omkring en 2010  dyt, så får du med diagbox V7.62 MULIGVIS valget mellem at bruge enten diagbox eller PP2000 ??

Omkring 2009 til 10 så overlapper den nye diagbox og den gamle pp2000 hinanden. Således at begge muligheder MÅSKE er tilstede. ( Kan jeg ikke teste uden bilen )

Men PRØV, at vælge forskellige Peugeot modeller, frem for at taste stelnummeret som udgangspunkt.. Og selvfølgelig korrekt DAM nummer.

Det er gratis at forsøge. Og det sker af og til, at der så pludselig er hul igennem til alle bilens computere. Fordi den så genkendes korrekt ;)
« Senest Redigeret: 12. Oktober 2016, 18:52 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Speechsupply

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #18 Dato: 12. Oktober 2016, 18:57 »
Yes der er hul igennem.
Nu ser det hele noget bedre ud. Faktisk var det slet ikke nødvendigt med VIN nr.
Jeg valgte 207Can på listen (de to andre er VAN og 207i). (Efterfølgende prompter den selv frem og beder en godkende VIN nummer. Og det passede.)

Ganske som du beskriver får jeg valget mellem PPS og Diagbox. Når jeg trykker på PPS sker der dog ikke det store... Sååå jeg har bare brugt Diagbox.

Det lykkedes mig at få følgende data spyttet ud:

Engine speed 803 Rpm
Particle emission filter load 31 %
Catalytic converter downstream
temperature < 100 °C
Total weight of additive contained in
the particle filter 108 G
Volume of additive remaining in the
reservoir 1284 Ml
Exhaust differential pressure 4 mbars
Intake air temperature at the air flow
sensor 27 °C
Inlet air temperature at manifold 27 °C
Air flow volume 20 Kg/h
Average distance between
regenerations over the last 5 cycles 205 km
Distance travelled since the last
regeneration 77 km
Vehicle speed 000 Kph
Engine coolant temperature 48 °C
Measured injected flow 8.24 mg/impulse
Additive adding system fault: Addition of additive not possible

Jeg lavede også en POMPE_MUX_MGI Parameter test som viser:
Current quantity of additive
contained in the reservoir 35 %
Amount of additive in the additive
tank 630 ml
Volume of additive when new 1.80 litre(s)
« Senest Redigeret: 12. Oktober 2016, 18:58 af Speechsupply »

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #19 Dato: 13. Oktober 2016, 09:11 »
Dejligt.. Jeg elsker at få ret ;)

Og ja.. Jeg anvender helst den med at vælge en model, frem for at starte med at taste et stelnummer.. Det sidste har jeg sjældent held med.

Og en god indikation på at den rigtige bil er fundet, er netop at programmet selv læser korrekt stelnummer. (Holder dog ikke altid)

Men programmet genkender jo den eksakte bil, ved en kombination af stelnummer og DAM nr.

Hvorfor valget PP2000 ikke rigtigt giver noget, ved jeg ikke.. Men det arbejder ofte mere "sløvt" i opstarten af PP2000, end Diag gør.. Så MÅSKE ?? kræver valget PP2000 bare at man giver det den nødvendige tid.

Mvh Mikael
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Speechsupply

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #20 Dato: 13. Oktober 2016, 22:17 »
@mikhan,

Kan du ud fra de data jeg har lagt op se noget? Eller skal jeg have udlæst flere informationer?
Jeg prøvede at køre en aktuator test af additiv pumpen og den lød til at køre korrekt. Det undrer mig lidt at den så skriver i standard parameter udskrivning at "addition of additive not possible"

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Risk of filter blocking
« Svar #21 Dato: 14. Oktober 2016, 08:53 »
Citér
Speechsupply skrev:
@mikhan,

Kan du ud fra de data jeg har lagt op se noget? Eller skal jeg have udlæst flere informationer?
Jeg prøvede at køre en aktuator test af additiv pumpen og den lød til at køre korrekt. Det undrer mig lidt at den så skriver i standard parameter udskrivning at "addition of additive not possible"


Her må andre træde til.. Jeg aner intet om det system ;)

Et totalt ukvalificeret GÆT kunne være.  At "addition of additive not possible" blot betyder, at dette ikke er muligt på testtidspunktet. Måske fordi betingelserne for dette ikke passer. Fx. at bilen ikke har nået den motor temperatur der kræves ???
"Engine coolant temperature 48 °C" er ikke særlig varmt ?? Ej heller " Catalytic converter downstream temperature < 100 °C"

Jeg ville nok prøve som foreslået i svar 1 på side 1. Altså en rask tur for at få temperaturen op omkring de 90 grader. Og så foretage samme test.. Evt. mens du/I kører. (med en hjælper selvfølgelig) ;) Og se om "addition of additive not possible" ændre sig til " possible"

Du har tydeligvis stadig væske på bilen.. Ca. 35 % af de max. 1,8 liter. = 0,63 liter.
« Senest Redigeret: 14. Oktober 2016, 09:13 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online