Forfatter Emne: 206 SW HDI 1,4 moment  (Læst 1888 gange)

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
206 SW HDI 1,4 moment
« Dato: 25. August 2016, 11:56 »
Hej min ny gamle bil 206 sw 1.4 hdi 248900km.

jeg sybtes den mangler moment .jeg har haft en fiat punto 1.3 mjt der kunne jeg mærke når turboen slog til ved ca 16-1700 omd.
men ved min 206 1.4 hdi  syntes jeg ikke der sker ret meget ... og føler der var mer trækkraft i min 306 1.4 benziner

jeg har bemerket at når jeg accelerer så lyder det som om ventiler rasler/klapper  men kun under accelration  ..  . der er fornydligt blevet skifted fælgene inden for ca 4000km
tandrem .
oile +filter.luft filter.brænstof filter. mærket bosch. flammeskiver   . den ene slange fra liftfilter hus til det sorte plastik hus hvor der står HDI på .

er der nogle ider til hvad der kan være skyld i at den ikke trækker ret meget  ...?
egv røret eler hvad det nu heder er rense for slakker  ..
Hilsen Henrik Diekmann

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 SW HDI 1,4 moment
« Svar #1 Dato: 21. September 2016, 21:41 »
Har du tjekket dine slanger og spændebånd osv fra turbo og frem til indsugning? Hvad er dit turbotryk? Har du en tester ellers tænker jeg du bare kan måle det med en slange på et sted og et manometer. Er der den mindste utæthed så mister du alt kræft..

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
RE: 206 SW HDI 1,4 moment
« Svar #2 Dato: 25. September 2016, 15:52 »
HDI
Hej jeg lige købt en delphi tester som jeg skal have til at virke .og så skal jeg lige lære at bruge den  .. jeg har skifted en slange på den ene side  . og jeg har ikke nogen manometer til at  måle med  . jeg over vejer omjeg skulle finde en forhandeler der har en bil magen til stånene som jeg kunne få en prøve tur i for at sammen ligne med  ...men syntes ikke der er ret meget skup iden jeg kan med nød og næppe præsse den op på 150km/t og den skal have nogle omd før der sker noget som helst
 
Hilsen Henrik Diekmann