Forfatter Emne: Difference tryk  (Læst 1935 gange)

Kjelgaard

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Difference tryk
« Dato: 26. September 2016, 17:58 »
Er der nogen af jer der ved hvad spændings faldet er hen over den tryk sensor der sidder på partikel filteret ?

Jeg har fjernet indmaden i partikkelfilteret så det bare er en tom potte, men har ladet katten sidde.

Jeg bliver ved med at bilen går i limp Home mode så den vil ikke tage over 2000 omdr så tænker at hvis jeg kan finde ud af hvad der skal på af modstand hen over det stik der sidder på den diff tryk måler så Kan jeg snyde bilen til at tro at filteret er som det skal være.

Er der nogen der har nogle ideer eller selv har kæmpet med det

Bil er en 407 2,0 HDI fra 2004

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Difference tryk
« Svar #1 Dato: 26. September 2016, 22:44 »
Mener det er 1-5V på signal benet, uden at være helt sikker.
Men nu kan den jo ikke bare snydes med en fast værdi. Når du sætter tænding på, så melder den fejl på føleren, hvis ikke værdien svarer til 0mb. Når motoren kører, skal værdien så ændre sig inden for de tolerance værdier motorstyringen er sat op til i forhold til omdr. på motor og hvor hårdt der trykkes på pedalen. Det er sådan den finder ud af tilstanden på filteret. Hvis værdierne er helt out of range, så får du en fejl.
Jeg ved dog ikke, hvilke der sætter styring i nødprogram. Jeg har faktisk kørt et par tusind km, hvor slangen på tryksiden var smeltet over og derfor ikke gav tryk til sensoren uden den gik i nødprogram, inden jeg tog mig sammen til at fejlsøge.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Kjelgaard

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Difference tryk
« Svar #2 Dato: 27. September 2016, 18:50 »
Er du helt sikker på det, da jeg tror at den melder fejlen når den kommer under en hvis værdi og forskellen på de to tryk burde jo være det samme uanset om den køre med det ene eller andet antal omdr
« Senest Redigeret: 27. September 2016, 22:48 af Kjelgaard »