Forfatter Emne: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres  (Læst 3148 gange)

SkovHugger

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Sdr. Felding
Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Dato: 02. Oktober 2016, 09:40 »
Goddag Peugeot-nørder

Min dejlige 306´er HDI fra 99 kører som en drøm. Den er mekanisk kernesund og der er INGEN rust og jeg tror der er 17 år mere i den bil.

Der blot 3 mindre ting som ikke virker i bilen:

- Ryglænet i passagersiden kan ikke justeres. Skruehjulet drejer blot rundt og når et stop og       ligeledes den anden vej rundt, men ryglænet bevæger sig ikke.

- Sædevarmen i begge forsæder virker ikke

- Bagrudevarmen virker ikke

Forslag til udbedring af manglerne modtages med tak

Mvh
Peugeot 306 2,0 HDi st.car, 1999
491.000 km på klokken
Teknisk i samme stand som da den trillede af samlebåndet for 25 år siden nede i Frankrig

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Svar #1 Dato: 02. Oktober 2016, 11:33 »
Sædevarme er en svaghed hos peugeot, det kræver nye sædebunde i langt de fleste tilfælde, som jo desværre nok overskriver værdien på bilen. Kan dog fixes ved at indkøbe og udskifte varmelegemer ved at skille det hele ad, det er lidt omfattende og kræver man er rimelig snild på fingre, og sikkert også en loddekolbe til at samle ledninger osv. Der ligger vist en guide et sted på dette forum, Var vist brugeren Holt der lagde den op.
Ang bagrudevarme, der må du igang med at måle og tjekke, start med sikringen, er der strøm fremme ved trådene, er der sikkert en eller flere tråde der er brændt over, kræver så en ny rude.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Svar #2 Dato: 02. Oktober 2016, 13:21 »
Jeg har lige købt nye varmepuder til min gamle 307 hos Biltema, de koster kun 89,- stykket, på en 306 kan puden rent faktisk skiftes, men det er som Ole rigtig siger, et pillearbejde. Hvad angår elbagrude, er der sikkert knækket en ledning mellem karosseri og bagklap, hvis det er tilfældet, skal du skarre et stykke ledning i, og trække de to samlinger ud på hver side af gummibælgen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SkovHugger

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Sdr. Felding
RE: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2016, 22:20 »
Ole og Holt

Mange tak for de gode og yderst vidende svar.
Torsdag på min fridag vil jeg forsøge at lokalisere sikringen til bagruden og gå forbindelsen ml. karossen og bagklappen efter.

Forsæderne er jeg straks lidt mere bekymret over at skulle til at rode med pga. airbaggen.
Jeg vil dog forsøge at finde den guide som Holt har lagt op
Peugeot 306 2,0 HDi st.car, 1999
491.000 km på klokken
Teknisk i samme stand som da den trillede af samlebåndet for 25 år siden nede i Frankrig

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Svar #4 Dato: 02. Oktober 2016, 22:39 »
Citér
SkovHugger skrev:
Forsæderne er jeg straks lidt mere bekymret over at skulle til at rode med pga. airbaggen.



Prøv at tænke på hvor mange halv og helgamle biler der kører rundt i Danmark med  defekte stik til airbags, tit får folk det udemærkede råd at lodde ledningerne sammen under sædet. Hvis der var fare for sprungne airbags på grund af at adskille stik på en bil uden tænding, hvor mange airbags ville så ikke sprænge under normal kørsel på de mange hullede veje her i landet.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SkovHugger

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Sdr. Felding
RE: Sædevarme virker ikke og ryglæn kan ikke justeres
« Svar #5 Dato: 17. Oktober 2016, 22:14 »
@Ole S

Det blev så "worst case"

Ny bagrude er bestilt hjem.
Og nu vi er igang så ryger der også en ny forrude i - er ved at være godt sandblæst og er en anelse belastende i modlys både nat og dag.
Og så nye bundlister langs sideruderne - de virker fint, men er begyndt at boble ved dørstolperne.
Pris alt i alt kr. 9.100

Sædevarmen venter jeg lidt med
Peugeot 306 2,0 HDi st.car, 1999
491.000 km på klokken
Teknisk i samme stand som da den trillede af samlebåndet for 25 år siden nede i Frankrig