Forfatter Emne: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.  (Læst 2911 gange)

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Dato: 24. Juli 2016, 18:00 »
Hej. Er der nogen der har erfaring med ovenstående?
Bilen går i stå og kan ikke starte igen.
Pp2000 siger kortslutning på dysekreds 3 eller 4.

Kan en dyse periodisk kortslutte?
I dag pillede jeg stikket af dyse 4. Så kunne den starte

Stoppede så og satte stikket på igen. Så kører den igen på fint på alle 4. Andre gange har jeg koblet batteriet fra for at få den startet igen.
Kunne godt tænke mig at høre om nogen har prøvet dette.
Vil prøve at måle på dyserne. Tror måske at det er nr. 4 der er defekt.
Efter nogle start stop slukker motorlampen.
Bedste hilsener autoholm
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2016, 10:42 »
Ja modsat PERMANENTE fejl, så slukker "lampen" ofte selv ved PERIODE fejl. Indtil den opstår igen.  PERMANENTE fejl kan ikke slettes, FØR de er udbedret.
JEG ville slette alle PERIODE fejl med PP2000. Og så køre en ny diagnose når fejlen kommer igen. For så har du ingen ældgamle fejl liggende. Der måske slet ikke er aktuelle mere.

Når du har pp2000 så KUNNE du måske udelukke det ene eller andet. Altså om fejlen ER dysen ELLER stik/ledningsnet til denne..

Se evt. dette link.. Princippet/fejlsøgningen er jo den samme uanset Lexia eller pp2000.

HUSK at dyse/cylinder 4 er NÆRMEST tandremmen.. Modsat de fleste andre mærker, hvor nr. 4 er nærmest svinghjulet ;)

http://citronik.prophpbb.com/post18781.html#p18781
« Senest Redigeret: 25. Juli 2016, 11:05 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2016, 14:09 »
Hej Mikhan.

Tak for et godt svar.

Jeg er med på at slette fejl og har gjort det flere gange. Det er kun den med kortslutning på dysekreds 3 og 4 der kommer igen....

Godt du skriver det med at de tæller omvendt... Det fandt jeg ud af i går da den skrev open circuit på 1 efter jeg havde haft sikket af på det der for mig var 4....

Har fundet ud af at jeg ikke behøver andet end at vente et minut uden tænding, så kan den starte igen når den går ud...

Prøvede at måle ohm på dyserne. De var ens.

Spændende om Bosch kan måle noget andet på de dyser.

Godt nok irriterende når den går ud. Automatgearet gør at motoren stopper og jeg mister servostyringen...

Bedste hilsener
peter
« Senest Redigeret: 25. Juli 2016, 14:20 af Autoholm »
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Svar #3 Dato: 25. Oktober 2016, 23:14 »
Har fortsat dette problem. Det er begyndt at komme så ofte at jeg ikke kører i bilen mere.
Det ville være fuldstændig fantastisk hvis der var nogen der ville dele deres erfaring med dette problem.
Tænker efterhånden at det måske er styringen. Sidste gang skrev den kortsluttet på alle dysekredse. Efter et minut uden tænding kan den starte og kører perfekt.....
Den kan have nogle udsættere kort før den går i stå. Skal altid vente 1 minut for at den kan starte igen.

Please hjælp.

Bedste hilsener.
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Svar #4 Dato: 05. November 2016, 16:27 »
Løst.

Det viste sig at være ledningen til dyse 4, som kortsluttede mod  et beslag lige over tandremmen. Der har nok siddet en plastic clips fra ny, men den har ikke været der, de 5 år jeg har haft bilen.
Motorens rystelser har gjort, at beslaget har gnavet sig igennem det yderste rillede plast rør og også igennem isoleringen til ledningen.
Når jeg gav gas og motoren væltede lidt, så rørte ledningen beslaget. Computeren lukker så ned for alt.
Kobbertråden i ledningen var ikke gravet over, så den har fået noget flydende gummi snask købt i USA for mange år siden. Beregnet til ledninger på både. Det skulle tørre i 5 min. og fik så en gang til. Derefter pakkede jeg ind i isolerbånd og til sidst, et stykke kølerslange rundt om det ødelangte rillede plast rør, som blev stripset fast til beslaget, så det ikke kan gnave mere.

Fantastisk at få den ud at køre igen.

Skulle nok have gået lidt mere traditionelt til værks, end at tro alle svar skal komme fra en tester og et forum! Hvis jeg havde  checket de ledninger fra starten, havde jeg straks fundet fejlen. Heldigvis ingen penge spildt.

Bedste hilsener
:)
« Senest Redigeret: 05. November 2016, 17:06 af Autoholm »
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 hdi rhs 2003 kortslutning dysekreds.
« Svar #5 Dato: 05. November 2016, 21:25 »
Jamen sådan er det jo altid så let at være bagklog. :D
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002