Forfatter Emne: Højderegulering af FULL LED  (Læst 2124 gange)

Morten K

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hovedgård
Højderegulering af FULL LED
« Dato: 27. Oktober 2016, 07:58 »
Hej kloge hoveder :)

Ved i om det er muligt at ændre på lygte højdereguleringen på min Peugeot 308 SW 2015 med Fuld LED forlygter. De har automatisk højderegulering, og jeg savner lidt at de er hævet lidt. Når jeg kører om aftenen/natten og det er helt mørkt, lyser de ikke langt nok ud i mange tilfælde. Der er fuld skrald på styrken, bare vinklen der kunne hæves lidt.
Ligesom man normalt kan i biler hvor man manuelt kan vælge hvor højt de skal lyse, alt efter passager antal.
Kan også ske jeg bare skal benytte fjernlys oftere, selvom der er modkørende på motorvej feks.
« Senest Redigeret: 27. Oktober 2016, 07:59 af Morten K »
Peugeot 308 SW allure årg. 2015
1,2 e-thp EAT6 // grå artense
140hk/230nm

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Højderegulering af FULL LED
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2016, 19:39 »
Har intet forslag til at hæve det lange lys, men lad venligst være med at bruge langt lys på motorvejen, når der er mod- og forankørende!

Ellers må du overveje at eftermontere Hellalygter eller anskaffe et par natbriller.

Vh
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Højderegulering af FULL LED
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2016, 21:01 »
Det kunne jo være at lygteren er indstillet til at falde flere procent end angivet for led lys, så en korrekt indstilling kan muligvis afhjælpe problemet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Morten K

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hovedgård
RE: Højderegulering af FULL LED
« Svar #3 Dato: 28. Oktober 2016, 05:40 »
Citér
406st skrev:
men lad venligst være med at bruge langt lys på motorvejen, når der er mod- og forankørende!

Vh


Ja det er så det evige spørgsmål om hvad der er tilladt og hvad der egentlig generer andre. På motorvej hvis der ikke er forankørende, må man vel gerne benytte sig af det lange lys da nærlyset ikke lyser langt nok ud til at være sikkert for den højere hastighed.
Der er dog de evige skeptiske modkørende der er bange for at blive blændet bare de ser optræk til at møde skarpt lys. Så de blinker og gør ved, men ja det er nok en vurderings sag.

Kunne være man skulle høre om de står helt korrekt indstillet ved næste service. :)
Peugeot 308 SW allure årg. 2015
1,2 e-thp EAT6 // grå artense
140hk/230nm