Forfatter Emne: 307 1,6 benzin  (Læst 2995 gange)

CJP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
307 1,6 benzin
« Dato: 11. December 2016, 11:13 »
Har købt en 307 fra 02.
Der er ged i el på den!
Central lås,kørelys, kabinelys ved ventre dør virker ikke og så bipper den når man kommer over 125km.t.
Hvad skal jeg lede efter?

CJP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #1 Dato: 11. December 2016, 11:27 »
Jeg kan låse fordør med nøglen men de andre låser ikke!
Der er ikke sprunget nogle sikringer!

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #2 Dato: 11. December 2016, 11:56 »
1.Låsen defekt i venste fordør.. Det hele sidder vist samlet i låsetøjet.. Også indelyset ???

2. Den klassiske.. Knækket ledning i venstre fordør, mellem dør og resten af bilen.
« Senest Redigeret: 11. December 2016, 11:58 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #3 Dato: 11. December 2016, 15:43 »
Skriver den noget i display, når den bipper, eller viser åben dør.

Skulle jeg komme med et bud, så kunne det være din defekte lås der driller, og så tror com at døren er åben og dermed bip.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #4 Dato: 11. December 2016, 20:50 »
Citér
CJP skrev:
Har købt en 307 fra 02.
Der er ged i el på den!
Central lås,kørelys, kabinelys ved ventre dør virker ikke og så bipper den når man kommer over 125km.t.
Hvad skal jeg lede efter?


Nogen har moret sig med en tester og ændret hastighedsalarmen fra 254 km/t som er standard, det kunne også tænkes at den i samme ombæring er ændret i styring til højrestyret, så virker centrallås og kabinelys også mystisk. du kan kikke forbi Kirkevej en eftermiddag, så skal jeg se hvad jeg kan gøre med min tester.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

CJP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #5 Dato: 11. December 2016, 22:28 »
Jeg vil lige prøve med at komme forbi Holt først og se hvad han kan. Har hørt en sige det kan være eb BSI boks eller sådan noget, men måske kan du finde ud af mere om det.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #6 Dato: 17. December 2016, 10:42 »
Lige en lille opfølgning på problembilen, det viste sig jeg faktisk havde set bilen før, da forrige ejer havde problemer, batteriet var faldet sammen, og efter montering af nyt, kunne den ikke starte og havde alle mulige fejl, som jeg desværre ikke kunne hjælpe med. Hvad der er sket med bilen i mellemtiden står uklart, men bilen kunne i det mindste køre. Jeg startede med låsen, der hvor man kan vælge mellem alm eller superlåsning stod der bare en række spørgsmålstegn, her kodede jeg alm låsning, og så virkede både loftlys og centrallås. Det næste var hastighedsalarmen der var sat til 120 km, den satte jeg på 255 som er fabriksindstillingen (så løber man nok heller ikke i den på en 1.6 benzin)
Det næste var kørelys der var slået fra, i stedet var automatisk lygtetænding slået til. Andre funktioner som foldetag og styrtbøjler (CC modeller) alarm, dieseladditiv elektrisk indfoldelige sidespejle, køreskolemodul og en række andre ting var også aktiveret, så her kan man virkelig snakke om rod i programmeringen.
Jeg tror jeg fik rettet alle de fejl der er at se ved alm brug, og så fik han lige en fartpilot med oven i hatten, og hvis der stadig skulle forekomme problemer med bilen, er der kun et par kilometer at køre, så må vi se på den igen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #7 Dato: 17. December 2016, 17:02 »
Citér
Holt skrev:
Lige en lille opfølgning på problembilen, det viste sig jeg faktisk havde set bilen før, da forrige ejer havde problemer, batteriet var faldet sammen, og efter montering af nyt, kunne den ikke starte og havde alle mulige fejl, som jeg desværre ikke kunne hjælpe med. Hvad der er sket med bilen i mellemtiden står uklart, men bilen kunne i det mindste køre. Jeg startede med låsen, der hvor man kan vælge mellem alm eller superlåsning stod der bare en række spørgsmålstegn, her kodede jeg alm låsning, og så virkede både loftlys og centrallås. Det næste var hastighedsalarmen der var sat til 120 km, den satte jeg på 255 som er fabriksindstillingen (så løber man nok heller ikke i den på en 1.6 benzin)
Det næste var kørelys der var slået fra, i stedet var automatisk lygtetænding slået til. Andre funktioner som foldetag og styrtbøjler (CC modeller) alarm, dieseladditiv elektrisk indfoldelige sidespejle, køreskolemodul og en række andre ting var også aktiveret, så her kan man virkelig snakke om rod i programmeringen.
Jeg tror jeg fik rettet alle de fejl der er at se ved alm brug, og så fik han lige en fartpilot med oven i hatten, og hvis der stadig skulle forekomme problemer med bilen, er der kun et par kilometer at køre, så må vi se på den igen.


Holt


Super Kristian.. Det har jeg også set.. "Nogen" har leget I BLINDE med en tester. ALT blev forkert derefter ;)

Hvem ??? Det står hen i det uvisse.. Her ville ingen indrømme ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #8 Dato: 17. December 2016, 21:21 »
Der var allerede fuldstændig rav i den første gang jeg så den, så jeg tror der er sket noget drastisk under strømmangelen, den kendte ikke engang sit stelnummer på det tidspunkt, og det kan jeg ikke forestille mig nogen har slettet, hvis det overhovedet er muligt. Man kan heller ikke skrive spørgsmålstegn under låsning, kun vælge mellem fabriksmulighederne, så det er ikke gjort fra en tester, jeg tror nærmere den er gået i en form for "fabriksindstilling" sådan en bsi boks må jo have  en eller anden form for grundindstilling inden den bliver kodet til bilen på fabrikken.
Første gang jeg så den var for et par år siden, her var det i første omgang et spørgsmål om at få den startet, det lykkedes ikke for mig, jeg mindes noget om startspærren var aktiv, det giver god mening hvis den har glemt koden, men det var mere end mine evner rakte til, samtidig var der snak om en Peugeot mekaniker, og jeg overlod gladelig opgaven til ham, uden at høre hvad det endte med indtil nu.


Holt
PS: Det skal lige siges at forrige ejer er søster til nuværende ejer, så han vidste godt han overtog et "problembarn"
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: 307 1,6 benzin
« Svar #9 Dato: 18. December 2016, 10:16 »
Citér
Holt skrev:
Der var allerede fuldstændig rav i den første gang jeg så den, så jeg tror der er sket noget drastisk under strømmangelen, den kendte ikke engang sit stelnummer på det tidspunkt, og det kan jeg ikke forestille mig nogen har slettet, hvis det overhovedet er muligt. Man kan heller ikke skrive spørgsmålstegn under låsning, kun vælge mellem fabriksmulighederne, så det er ikke gjort fra en tester, jeg tror nærmere den er gået i en form for "fabriksindstilling" sådan en bsi boks må jo have  en eller anden form for grundindstilling inden den bliver kodet til bilen på fabrikken.
Første gang jeg så den var for et par år siden, her var det i første omgang et spørgsmål om at få den startet, det lykkedes ikke for mig, jeg mindes noget om startspærren var aktiv, det giver god mening hvis den har glemt koden, men det var mere end mine evner rakte til, samtidig var der snak om en Peugeot mekaniker, og jeg overlod gladelig opgaven til ham, uden at høre hvad det endte med indtil nu.


Holt
PS: Det skal lige siges at forrige ejer er søster til nuværende ejer, så han vidste godt han overtog et "problembarn"


Lyder som en spændende bil ;)

Mon den på et tidspunkt har fået en anden BSI end den er født med ???

Et gæt kunne være, at de nævnte spørgsmålstegn betyder, at pågældende "punkter" ikke er genkendt af BSI´en, som værende korrekte vedr. selve bilen.

At stelnummeret ikke selv læses af testeren, PLEJER at være tegn på, at BSI og pågældende bil ikke matcher hinanden. Altså som vi kender det, hvis fx. en P 406 vælges, og hvor det burde være en P 406R ???

På et tidspunkt stødte jeg på en vejleding vedr. at udskifte BSI. I den "vejledning" var det beskrevet, at INDEN den gamle BSI blev afmonteret, så skulle der "UDSKRIVES/UDLÆSES" ?? en komplet opsætning af den gamle. Og derefter skulle den "nye/anden" BSI manuelt kodes som den gamle.
Jeg har dog aldrig set mulighed af at "udskrive/udlæse" en komplet opsætning af en eksisterende BSI ??
Men har heller ikke ledt efter, om det er muligt, for os alm. brugere af Diag/PP2000/ Lexia.

Et SIDESPRING. Men se denne ret interessante side på nettet. Der er læsning til en laaaang weekend ;) ;)
OBS!!! Linket henvender sig til prof. brug af testeren (diag/PP2000) Så ikke ALT vist er muligt for "hjemmemekanikeren" i garagen.

http://public.servicebox.peugeot.com/dtt/Diag_AP/AP/documents/da_DK/
« Senest Redigeret: 18. December 2016, 12:26 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online