Forfatter Emne: partner ladelampe m.v  (Læst 4134 gange)

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
partner ladelampe m.v
« Dato: 29. December 2016, 22:49 »
Hej
Nogen som har et bud på hvorfor ladelampe lyser i min partner. Den lader 14 volt når jeg starter bilen, men lidt efter lyser ladelampen, MEN kabineblæser virker heller ikke, el gabrude heller ikke og til tider lyser symbol for tågelys i panelet. Jeg har skiftet startkontakten da jeg troede der var en dårlig forbindelse i den men uden det hjalp. Ingen sikringer er sprunget, og forbindelser på batteri er fint. Batteri er nyt. Kan det ligge i computer fejl?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #1 Dato: 29. December 2016, 23:45 »
Mål hvad den lader, NÅR lampen lyser. Du skal være sikker på at dit multimeter viser rigtigt. En tændt ladelampe, vil vist i 99% af tilfælde, betyde at den ikke lader.

Har lige været det igennem. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #2 Dato: 30. December 2016, 00:17 »
Hvis det er generatoren der ikke lader, og du selv tør give dig i kast med at reparere den, kan jeg anbefale denne sælger på ebay, prøv at se de videoer han har. Når man har hørt på ham et stykke tid, begynder man at forstå det meste af hvad han siger.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-REPAIR-KIT-FOR-VALEO-ALTERNATOR-FITS-ALL-FROM-2000-BEARING-BRUSHES-SLIPRING-/161208987966?hash=item2588cdf13e


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #3 Dato: 30. December 2016, 00:40 »
Den lader ikke når lampen lyser, det har jeg checket og det ved jeg 100%. Jeg kan jo bare ikke lige forstå at kabine blæser og el bagrude heller ikke virker. Det burde jo intet have med generator at gøre.

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #4 Dato: 30. December 2016, 00:48 »
Er der noget der slår de ting fra hvis den kommer under 12 volt?

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #5 Dato: 30. December 2016, 10:45 »
Når den ikke lader og kommer under 12v, så får du de underligste problemer, og ja det hænger fuldstændig sammen med de ting du oplever.
Hvis det er en valeo generator, kan du skifte kul, det er sikkert dem, de kan købes på Ebay for ca 30- 40 kr, er du lidt fingernem tager det ca 10-15 min at skifte, når generatoren ligger på bordet.

Hvis den ikke lader, hvorfor har du så skiftet tændingslås??
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #6 Dato: 30. December 2016, 10:54 »
Jeg skiftede tændingslås(kontaktsæt) fordi engang jeg ad og legede med nøglen i låsen så kørte kabine blæser pludselig, men det kan jo være tilfældigt

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #7 Dato: 30. December 2016, 11:03 »
Jeg ved godt der kan opstå underlige problemer, men jeg har bare aldrig oplevet i min tid jeg har makket biler at kabineblæser og elbagrude slår fra fordi generator ikke virker. Hvis jeg lader batteriet helt op med lader så virker det heller ikke. Kabineblæser plejer jo også at kunne køre når bilen ikke er startet.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #8 Dato: 30. December 2016, 11:11 »
Få fikset din generator, og se om ikke det andet forsvinder også, ellers må vi jo tage den derfra.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #9 Dato: 30. December 2016, 16:30 »
Jeg ville også kikke på tændingslåsen, FØR noget andet.. Den har jo tidligere været set som et svagt punkt på PSA biler..

Og er den defekt (mere eller mindre) så er der pludselig logik i nævnte problemer ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #10 Dato: 30. December 2016, 18:01 »
Jeg har skiftet tændingslåsen og det hjalp intet, har også skiftet generator fra en anden bil hvor den virker og det gav intet, har på fornemmelsen det kan være sikringsboksen under rat. Nogen siger den kan være problemet på de modeller???
Når jeg tager kabler af batteriet så kan jeg se som jeg kommer frem at der trækker den ene ledning til sikringer strøm som pokker men intet kører og alt er slukket.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #11 Dato: 31. December 2016, 00:53 »
Citér
hjhhjhhjh skrev:
Jeg ved godt der kan opstå underlige problemer, men jeg har bare aldrig oplevet i min tid jeg har makket biler at kabineblæser og elbagrude slår fra fordi generator ikke virker. Hvis jeg lader batteriet helt op med lader så virker det heller ikke. Kabineblæser plejer jo også at kunne køre når bilen ikke er startet.

Det er fordi at bilen tror at den ikke er startet, og så får man ikke lov til at bruge de store strømforbrugere.

har du haft tester på den?
testeren skal på den efter den er blevet startet og ladelampen lyser, på denne måde vil man kunne se en evt defekt styreboks.

Nu har du vel sikret dig at alle kabler og stik der går fra generatoren og i den anden ende er rene for ir og stikkene har 100% forbindelse?
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #12 Dato: 11. Januar 2017, 23:03 »
Har haft tester på men den viser kun generator ikke lader. Har skiftet generator og den lader, men bilen aflader stadig. En elboks eller sikrings boks i bilen stjæler strømmen har jeg fundet ud af under rat. Kan ikke lige få dem ud. Der ligger en lukket boks under sikringer, hvad er dte for en boks? Relæer eller computer?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #13 Dato: 12. Januar 2017, 08:43 »
Citér
hjhhjhhjh skrev:
Har haft tester på men den viser kun generator ikke lader. Har skiftet generator og den lader, men bilen aflader stadig. En elboks eller sikrings boks i bilen stjæler strømmen har jeg fundet ud af under rat. Kan ikke lige få dem ud. Der ligger en lukket boks under sikringer, hvad er dte for en boks? Relæer eller computer?


Nu fortæller du ikke hvilken Partner. Motor og årg ??? ;)

Men ofte sidder der bl.a. et sæt/ flere store maxisikringer, skjult under sikringsboksen i motorrummet.

De fremgår i reglen ikke af sikringsoversigten i instruktionsbøgerne..

Men et eksempel fra min egen Partner: "Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007"

« Senest Redigeret: 12. Januar 2017, 09:04 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

hjhhjhhjh

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: partner ladelampe m.v
« Svar #14 Dato: 12. Januar 2017, 19:46 »
Det er en 1.9 D årg 2002
Der er ingen fejl når tester er på. Men jeg kan måle mig frem til at den boks der har nummer 3 i den tegning du har sendt bruger strøm(den ligner den i min selv om jeg er klar over det er til anden model du har sendt til)
Er det set før den sikrings boks bruger strøm?
Skal hele instrument bord ud for at få den ud? Jeg kan ikke trække den ret langt ud pga ledninger bag ved