Forfatter Emne: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK  (Læst 2232 gange)

MSPS

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Dato: 29. Januar 2017, 18:36 »
Hej jeg har købt sådan en Peugeot som slet ikke trækker som den skal..
Har nu rodet en masse med den..
Den sætter fejlkode p0299 "low pressure boost"
Har prøvet at gå udenom reguleringsventiler og kan med vakuum styre turbo aktuator så den går fra 11 pct til 100 pct ved fuld vakuum..
Del laver så dog ikke mere end lige over 0.3 bars ladetryk..
"wastegate" armen bevæger sig fint frem og tilbage..

Den skriver at der mgl væske til partikkelfilter regenerering og det bliver påfyldt i morgen mandag og jeg vil prøve at lave en regenerering.
Men kan et tilstoppet filter være årsag til at turboen ikke lader mere end 0.3 bar?
Gider ikke pille turbo af uden grund..
Difference tryk på partikelfilter ryger op omkring 300mb ved 3500 omdrejninger

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2017, 20:36 »
Dif er alt for højt, det absolutte max vil være 30mb, og normalt mellem 0-20mb
Så det er nok derfor at turboen ikke får lov til at lave tryk
Et nyt luftfilter vil gøre underværker på den
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

MSPS

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2017, 17:21 »
Har skiftet Partikelfilter og ellers mere eller mindre tjekket alt synes jeg..
Ved slukket motor står "wastegate" føler på 11 pct og ud af vejen går den fint op på 100 pct.
Kan også se at wastegate rent fysisk bliver trukket og holdt..
Jeg er nok lidt inde på at turboen er defekt trods dette..
Nogen der har erfaring med det?

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2017, 23:42 »
Nu da difference trykket er så højt, hvorfor så ikke  kontrolere forbindelsen på de to følere evt udskifte dem
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #4 Dato: 16. Februar 2017, 23:51 »
Nede på generatoren der er der 2 rød/brune vacuum ventil der styre de to spjæld der er på indsugningen, hvis der ikke er 100 procent forbindelse på deres stik så giver det også p0299, og derfor går turboen i failsafe for at beskytte mod overtryk
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

MSPS

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #5 Dato: 19. Februar 2017, 10:26 »
Difference tryk på partikelfilter er fint nu efter skift af filteret.. Det var meget stoppet...
Rent fysisk er turbotrykket ikke oppe på mere en lige knap 0.5 bar når den rigtig får lov at trække ud..
Alle vakuum forbindelser er i orden og wastegate armen bliver også suget helt..
Har også prøvet at sætte direkte vakuum uden om ventilerne til turboen så den burde lave fuldt tryk.. Stadig kun knap 0.5 bars tryk.
Egr ventil er også i orden..
Det lugter nok lidt af en ny turbo desværre

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
« Svar #6 Dato: 19. Februar 2017, 19:55 »
Prøv at måle hvor mange Nm den smider af sig, jeg mener det står inde på abs/esp systemet hvor du laver en parametermåling, og her skulle den gerne være 320Nm plus et boost på 20Nm ekstra
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L