Forfatter Emne: Gearkassen hyler.  (Læst 4340 gange)

Keld Christensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Gearkassen hyler.
« Dato: 27. Marts 2017, 22:31 »
Har samme problem med min 208 100hk hdi købt i september 2016 når man kører omkring 80 km og opefter hyler det fra gearkassen er ret irriterende lige før at man skal have ørepropper i .:@

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #1 Dato: 27. Marts 2017, 22:35 »
Når den er så ny er det så ikke bare omkring Peugeot, den må de da æde hvis den fejler noget
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Keld Christensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2017, 22:42 »
Jeg vil prøve at kører til peugeot i nakskov og hører hvad de siger til det i skal nok få svar på det :@

BachAudio

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2017, 15:20 »
Jeg tror det er en "feature" som alle 5 trins gearkasser (og sikkert også 6 trins gearkasser) i 208 er født med. For at få dem til at køre langt på literen så er Peugeot nød til at anvende en meget tynd gearkasse olie.  Og Total 75W80 er virkelig noget tyndt pis!

Den eneste løsning for at minimere støjen, er at hælde en tykkere og bedre olie på gearkassen, som jeg har gjort.   Har nu kørt cirka 10.000+ km med Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4+ Støjen er minimeret til et niveau hvor jeg ikke lægger mærke til det.

Havde heller ikke problemer med gearskift ved koldstater i -10C.  Det fik jeg ellers at vide af Peugeot Aalborg jeg ville få, hvis jeg hældte tykkere olie på den.

Se min Tråd her:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=12465
« Senest Redigeret: 28. Marts 2017, 15:35 af BachAudio »

Keld Christensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #4 Dato: 28. Marts 2017, 18:06 »
Tak for oplysningen har været på peugeot i nakskov de var ude og prøvekøre den og måtte erkende at den hylede mener at det er diferantialen der støjer skal på værksted den 12 i næste måned så må vi se hvad de finder ud ad .

BachAudio

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #5 Dato: 30. Marts 2017, 11:19 »
Hej Keld,

Jeg er spændt for at høre hvad Peugeot Nakskov finder ud af med din gearkasse!

Mvh
Flemming

Keld Christensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Gearkassen hyler.
« Svar #6 Dato: 05. Juni 2017, 13:31 »
Hej alle.
Som jeg tidligere har skrevet ang.min gearkasse at den hylede meget har peugeot ingeniører set på det så det endte med at de blev nød til at sætte en ny gearkasse i bilen har hjulpet meget men kan stadig hører det når jeg accelerere men der bliver sagt at det er så lidt at de ikke kan gøre noget ved det en fejl at 208 har mere eller. Mindre.men synes at når man køber en ny bil burde den ikke støje har ikke hørt den støj på andre biler som er helt nye .:@
Mvh.Keld.