Nu har jeg så igen igen rodet med bilen, sidste gang prøvede jeg at køre den for første gang, og det var en ret skræmmende oplevelse, for pludselig gav bilen selv gas, og ved et gearskift røg omdrejningerne op på 6000 uden at røre gaspedalen. Jeg havde en mistanke til bsm boksen, sådan en fik ejeren så fat i i dag, men efter udskiftning var fejlen der stadig.
Jeg begyndte så at rykke i ledninger med motoren startet, og da jeg havde fat i noget lige ved kablet på startermotoren, begyndte den at gasse op eller gå i stå, det hele er ret tæt pakket lige i det område med dieselfilter og vandslanger, det mærkelige var at det største udslag fik jeg når jeg rørte ved en vandslange, men pludselig kunne vi ikke længere fremprovokere fejlen uanset hvor meget vi rykkede i ledninger og slanger, og under en prøvetur kørte bilen helt perfekt.
Nu prøver han at køre i bilen nogle dage, så må vi se om fejlen dukker op igen, jeg var ved at mistænke ledningen til trykføleren i railen, men har ingen idé om det ville kunne udløse sådan en opførsel.
Holt