Forfatter Emne: A/C køler ikke  (Læst 1548 gange)

kepe

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
A/C køler ikke
« Dato: 03. Juni 2017, 17:19 »
Hej Peugeot venner

Så er den gal med min A/C i min 407 sw 1,6 hdi
Min a/c havde ikke fungeret i et stykke tid, så i mandags kørte jeg på værksted og fik et a/c service.
de sagde at den var helt tom for kælemiddel og der blev fyldt næsten 700 gram på, ifølge regningen er den også blevet trykprøvet påflydt olie og sporemiddel og tjekket for utætheder.

Mandag aften var jeg ude at køre og satte temp. på min. og der blev hundekoldt i bilen og alt syntes at fungere, da jeg kom hjem kørte køler blæseren et stykke tid efter at jeg havde slukket bilen, tror det er alm. når man har køret med a/c tændt.

Men her i løbet af ugen er luften blevet varmere og varmere når der er skruet på min. har heller ikke hørt blæser køre siden tirsdag. i går fredag tjekkede jeg om kompresser hørte med rund og det gjorde den.

i dag kommer der overhovedet ikke kold luft ud, og kompresser kører heller ikke med mere.

Så nogle forslag til hvad der kan være galt ?, og skal jeg stole på at anlæget er blevet tryk prøvet og efterset for utætheder:(
« Senest Redigeret: 03. Juni 2017, 17:20 af kepe »
407 sw 1,6 hdi 11/06
2008 Blue HDI 100 4/19

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: A/C køler ikke
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2017, 19:12 »
Det sker desværre ofte, at værkstedet kommer til at forveksle dåserne og påfylder kælemiddel ;-)

Spøg til side - kunne ikke lade være.

Kør på det værksted, som servicerede anlægget og få dem til at teste det. Det kunne lyde som en lækage, hvis anlægget tilmed var helt tomt.

Vh
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

kepe

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: A/C køler ikke
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2017, 19:35 »
ja det er noget skidt når der kommer det forkerte middel i :D

Det er dette service den har fået :
 Test af anlæg for at kontrollere utætheder / Kontrol af rør, tilslutninger, samlinger, fastgørelse, kompressor/multirem og blæser / Tømning og tørring af anlæg / Vakumtest / Påfyldning af eventuel ekstra kølemiddel op til 200 gram, sporemiddel og kompressorolie / Test af køleevne før og efter service (tilbuddet gælder kun personbiler og funktionsdygtige anlæg, indeholder ikke eventuel udskiftning af pollenfilter, kabinerens, kølemiddel af typen R1234yf, opfyldning af tomt anlæg og reparationer).

Tror også at det er en lækage, så værkstedet har vist ikke været grundige nok:@
407 sw 1,6 hdi 11/06
2008 Blue HDI 100 4/19