Forfatter Emne: Peugeot 208 BlueHdi Ny  (Læst 9682 gange)

torbenfjoergensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #15 Dato: 17. Oktober 2017, 16:10 »
Min 2008'er fra Nov. 2016 med Ca. 31.000 km på bagen har en højfrekvent / hylende lyd når man kører ca. 120 km/t i 5. gear. Lyden høres i sær hvis man linder på speederen ved kø-kørsel på motorvejen og bilen motorbremser. I starten var jeg lidt i tvivl om hvorvidt lyden kom fra turboen eller gearkassen. Jeg har ignoreret det lidt, da jeg som regel kører ca. 110 -eller 130 km/t plus på motorvejen. På det seneste synes jeg dog at det er blevet lidt værre. Den højfrekvente / hylende lyd høres mest i mellem små 100 km/t til godt 120 km’t, Lyden synes dog på det seneste at have ”flyttet sig” fra Ca. 120 km/t til nu Ca. 110 km/t. Som nævnt er lyden i sær fremherskende når man linder på speederen og bilen motorbremser. Værst er det nok når bilen motorbremser i mellem Ca. 110 km/t til små 100 km/t. Lyden synes at blive værre på lange ture (når olien er varm formoder jeg).
Min 2008'er var til tjek hos Peugeot i Sakskøbing d. 9. oktober. Her målte de lyden fra gearkassen og fortalte mig at den holder sig inden for grænseværdien / normen set i.f.t. biler af samme type. Jeg ved dog ikke hvem som har fastsat denne grænseværdi -eller norm? Peugeot måske?
hylelyden er der jo stadig, - så jeg har svært ved at glæde mig over at min bil skulle holde sig inden for grænseværdien / normen.

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #16 Dato: 17. Oktober 2017, 19:53 »
Det er noget Peugeot er blevet enig med sig selv om, at dømme på folks reaktioner er beslutningen nok tvivlsom! Nu er forløbet for min bil ikke afsluttet, men indtil videre bliver det min sidste bil fra PSA. Det er OK at lave noget lort, men at forsøge at drible sig udenom bagefter synes jeg er uacceptabelt. Det vil koste kunder i længden ...
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #17 Dato: 18. Oktober 2017, 12:00 »
Har i dag fået skiftet venstre trækaksel, det har tilsyneladende løst denne bils problem. Nu bliver det spændende om problemet kommer igen efter et par tusinde km.
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

ReneA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #18 Dato: 19. Oktober 2017, 11:21 »
Nåerh, så har jeg lige været hos peugeot Sakskøbing og give dem en testtur i min 208 HDI. Den famøse klonk klonk lyd fik de lov at høre, igen igen, samt en utrolig høj hylen ved konstant hastighed fra 70-120 km/t. De var bestemt enige med mig i, at der er noget galt men ikke noget specifikt.
Hørte dog værkføreren nævne noget om en trækaksel til mekanikeren ?
Er spændt på om de får løst problemet denne her gang, hvilket bliver 3. forsøg...

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #19 Dato: 19. Oktober 2017, 12:54 »
Citér
ReneA skrev:
Nåerh, så har jeg lige været hos peugeot Sakskøbing og give dem en testtur i min 208 HDI. Den famøse klonk klonk lyd fik de lov at høre, igen igen, samt en utrolig høj hylen ved konstant hastighed fra 70-120 km/t. De var bestemt enige med mig i, at der er noget galt men ikke noget specifikt.
Hørte dog værkføreren nævne noget om en trækaksel til mekanikeren ?
Er spændt på om de får løst problemet denne her gang, hvilket bliver 3. forsøg...


Rent teoretisk så kan en defekt drivaksel, vel også give hylelyd samtidigt med klonk lyde ??? Det er jo kugler som er inde i "krydset".

Højre trækaksel har typisk et "mellemleje". Så MÅSKE også det er defekt ??? ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Morten Svendsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #20 Dato: 19. Oktober 2017, 21:12 »
En defekt trækaksel vil give lavfrekvente lyde, jeg kan ikke lige se hvordan den kan hyle? Og et evt. mellemleje (er der forøvrigt et sådan på højre aksel), som vel også er et kugleleje, vil også rumle / skramle hvis det er defekt ...
« Senest Redigeret: 19. Oktober 2017, 22:03 af Morten Svendsen »
Med venlig hilsen
Morten Svendsen
2017 208 BlueHDI Desire Sky
2009 FIAT Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic
1971 Alfa Romeo 1300 Spider junior
1966 Alfa Romeo Sprint GT 1300 junior

ReneA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Svar #21 Dato: 19. Oktober 2017, 22:39 »
Citér
Morten Svendsen skrev:
En defekt trækaksel vil give lavfrekvente lyde, jeg kan ikke lige se hvordan den kan hyle? Og et evt. mellemleje (er der forøvrigt et sådan på højre aksel), som vel også er et kugleleje, vil også rumle / skramle hvis det er defekt ...


Hvis, det er en træk-aksel på min, så er det højst sandsynligt den venstre, da den højre blev skiftet ved 1. værkstedsbesøg, uden at det hjalp. 2. besøg, blev der skiftet nogle ting på 5. gearet, hvilket hjælp lidt i en uges tid og nu lader vi så op til 3. runde...
Min teori er, at der i bedste fald, er fejl i differentialet... værste fald, grundlæggende fejl på gearhus og/eller gear-aksler...
Men nu må vi se, nu trækker jeg den 14 dage (efter aftale) før vi finder en tid til den, hvor den så kan få lavet det 1. service (25.000 km) samtidigt....