Forfatter Emne: INFOcenter og fartpilot peugeot 406 st. car  (Læst 1182 gange)

Nielsen72

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
INFOcenter og fartpilot peugeot 406 st. car
« Dato: 01. Juli 2017, 14:07 »
Jeg har netop skiftet viskerarm i min peugeot 406 da den gamle ikke havde tryk knaps vælgeren i sig. Jeg kan nu skifte rundt i menuerne i infocenteret - men sjovt nok viser den kun streger ved xxxx antal km tilbage i tanken - samt xxx L forbrug pr 100 km.

Skal man for at få fuld info og udnyttelse af sit infocenter have det nulstillet, tage strømmen fra bilen i en periode eller have den på en computer for at bilen kan give oplysninger om brændstof forbrug, resterende antal km i tanken?
Disse fremstår pt kun med --/--.

Når min gamle peugeot 406 var med automatisk fartpilot og min nye peugeot 406 af samme årgang (2000) er med manuel fartpilot og jeg skifter den lille sorte knap i højre side ud med den fra min gamle bil og der er strøm til, skulle fartpiloten så ikke også virke som en automatisk, eller kræver det udskiftning af andet?

Mvh Nielsen72

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: INFOcenter og fartpilot peugeot 406 st. car
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2017, 14:51 »
Det er muligt at du skal have tester på, for at fortælle bilen at den nu har den funktion
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: INFOcenter og fartpilot peugeot 406 st. car
« Svar #2 Dato: 01. Juli 2017, 22:37 »
hvad mener du nøjagtig med automatisk og manuel fartpilot, i min verden er en automatisk fartpilot en der selv holder afstand til den forankørende, og det skal bilen vel være mindst ti år nyere for at have.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Nielsen72

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: INFOcenter og fartpilot peugeot 406 st. car
« Svar #3 Dato: 01. Juli 2017, 22:57 »
Hej Holt.

Ja hvad jeg rent faktisk mener med det er jeg også selv lidt i tvivl om, det var blot hvad jeg blev oplyst hos ham jeg handlede med som havde været i kontakt med peugeot - de siger der findes to forskellige slags fartpiloter i denne model. En hvor jeg mellem ret og venstre fordør har en knap som kan aktiveres og dermed lyser når fartpiloten er aktiveret til brug - og så den unde knap som virker på gammeldags måde. Jeg har skiftet knappen med over i den nye bil, men synes stadig at fartpiloten virker omvendt at hvad den plejer og ofte har det med at falde ud af sin virkning under kørsel.