Forfatter Emne: Skift af trykomformer -  (Læst 988 gange)

HenrikRA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Skift af trykomformer -
« Dato: 17. Juli 2017, 13:26 »
Hej,

Min ellers pålidelige 208 1.4 HDI har været så fræk at tænde motorlampen og komme med advarsler - og et hurtigt besøg ved en mekaniker, der havde en tester, men i øvrigt ikke tid til at reparere bilen, viste at det er et problem med en magnetventil (trykomformer), der skal skiftes.

Jeg ved stort set intet om mekanikken under hjelmen, men umiddelbart ser trykomformeren let tilgængelig ud. Nogen der ved, om der er nogen ben i at skifte sådan en fætter? Kan jeg gøre det selv mon?
2013 Peugeot 208, 1.4 HDI

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Skift af trykomformer -
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2017, 20:44 »
Hvis det er brændstof tryks regulatoren på højtrykspumpen du mener, så prøv at lirke lidt med stikket nogle gange evt noget kontaktrens
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L