Forfatter Emne: ABS fejl på 206 03  (Læst 2431 gange)

massedk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
ABS fejl på 206 03
« Dato: 20. Juli 2017, 21:53 »
Hej, jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har en peugeot fra 2003 en 206 1,4 HDI SW. idag har jeg slået hovedet sammen med nogen andre og forsøgt at løse min ABS fejl. det sker at under hård opbremsning bloker højre baghjul.

Vi løse problemer med ledninger bagpå ved at lodde dem og derefter måle dem, men på begge ABS bagpå har et lavt strømføling, mens dem foran måler omkring 12 volt.

Jeg har købt en ny ABS sensor på H. Baghjul. men problemet har ikke hjulpet. - til sidst har vi målt inden i ABS blokken. men vi bliver ikke klogere.

jeg har været forbi et værksted og jeg har fået nogen følgende fejlmeldinger, der lyder C1325 C1335 og C1336 og P0562.

Jeg håber i kan hjælpe

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS fejl på 206 03
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2017, 06:18 »
Du skal tjekke ledninger fra samlingen og op til ABS blokken, der kan være en som er knækket.. hvis det ikke er tilfældet er det givetvis ABS ringen, kan ikke huske om det er en ring på din eller en integreret del af lejet.. tjek også om det er snavs mellem sensoren og magnetringen.. jeg går ud fra at du selvfølgelig har renset spindlen for rust osv inden du satte den nye sensor på så der ikke er en forkert afstand ;)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

massedk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS fejl på 206 03
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2017, 08:17 »
Det har vi gjort, vi var igennem fra bagsædet indeni i bilen og ud til fronten, og der virkede det fint. Vi mangler kun det stykke som går bagom tanken.

Min bil har en ikke ABS ring men den integreret del af lejet. det opdaget vi, da jeg fik købt den første forkert ABS sensor, hvor den er magnet i den.

Det er selvfølgelig gjort. :)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ABS fejl på 206 03
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2017, 11:09 »
Så kan det godt være lejet
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

carstt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS fejl på 206 03
« Svar #4 Dato: 22. Juli 2017, 10:40 »
For lige at følge op på hvad jeg og massedk's har testet:
Det er et aktivt system, altså ikke en magnetgiver, vi har skiftet lednings stykkerne over tanken, testet at der kommer fuld batteri spænding på ledningerne, Vi skiftede endda magnet skiven på tromlen.:( Da intet hjalp testede vi den nye sensor fra thansen og konstaterede at den ikke reagerede på en magnet hverken i hjulet eller på en højtaler. Vi testede den defekte som reagerede på magnet, men kun i spidsen ikke på side mod lejet, fik føleren ombyttet hos thansen men den reagerede heller ikke på magnet feltet. Vi har brugt v baghjul som referencepunkt og får fint data ud på det. For dem der ikke lige ved hvad en aktiv ABS systen er, hvilket vi først skulle finde ud af, kan man læse lidt om det her. http://www.gonzostoolbox.com/KnowledgeFolder/ActiveSpeedSensorDiagnsotics.html. Jeg undlader ukvemsord og øvrige tillægsord og nøjes med et øv. Vi satte den halvdefekte sensor i igen og sendte ham hjem til Holstebro området. Så vi er efter det meste af en dags arbejde ikke nået noget ud over at blive klogere på aktiv ABS. Gode ideer modtages gerne, men ellers prøver vi med en sensor af andet mærke.:|

carstt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS fejl på 206 03
« Svar #5 Dato: 06. August 2017, 09:09 »
Lige for at afslutte denne tråd og takke for hjælpen.
Det hjalp med en sensor der ikke er købt hos thansen så bilen er nu kørende med et ABS system der virker, :):):):)