Forfatter Emne: Køb af Peugeot 205 forever fra 1994  (Læst 1239 gange)

marial

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Køb af Peugeot 205 forever fra 1994
« Dato: 25. Juli 2017, 12:53 »
Hej

Jeg overvejer at købe en Peugeot 205 forever fra 1994 for 8.000 kr, da jeg har brug for en billig bil, og da jeg synes at det er en flot bil selvom den efterhånden er ret gammel:-) Det er min første bil jeg selv skal købe, så jeg vil høre om I ved hvad jeg skal kigge efter, og hvilke spørgsmål jeg skal stille til den nuværende ejer inden jeg køber den?

Og hvad med forsikring? Jeg overvejer at nøjes med kun en ansvarsforsikring - se: https://forsikring.io/bilforsikring/#Boer_jeg_koebe_en_kaskoforsikring. FDM fraråder det. Hvad tænker I?

Glæder mig til at høre jeres tanker.

Maria:-)

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Køb af Peugeot 205 forever fra 1994
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2017, 13:51 »
Hej Maria

Jeg kender ikke en 405 i detaljer, men hvis det var mig ville jeg som minimum sørge for at den er nysynet samt at servicebogen er udfyldt (det siger meget om tidligere ejere)

Så vidt jeg kan læse mig frem til så anbefaler FDM man tagner en kaskoforsikring, men de fraråder ikke at man kun tegner en ansvarsforsikring.

Nu kan jeg ikke se hvor gammel du er, men er du ny billist så vil det aldtrig kunne svare sig at få kasko på en bil af så lav værdi. Med mindre du får en helt speciel lav pris på ansvar- og kaskoforsikring :-)
Mvh.