Forfatter Emne: 107 - benzinpumpe bøvl?  (Læst 2104 gange)

Pharman

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
107 - benzinpumpe bøvl?
« Dato: 15. August 2017, 20:35 »
Har konens citybug holdende som ikke kan starte, efter den har været løbet tør for benzin. Den fik 1 liter på, kørte så en kilometer hjem, fik yderligere 10 liter på, men vil derefter ikke starte.

Umiddelbart tænker jeg at det er benzin pumpen der er stået af, men jeg vil gerne indkredse det inden jeg køber en ny pumpe.

1) Starteren trækker fint rundt når jeg prøver at starte.
2) Jeg kan nemt starte bilen i nogle sekunder, hvis jeg sprayer bremserens i indsugningen (udelukker tændrørsproblemer)
3) Det virker ikke til at der kommer benzin ud af slangen ved motoren (har prøvet at pille den af).

Så jeg tænker at det er relæet eller pumpen.

Jeg har fjernet bagsædet for at komme til pumpen og måle, men er der nogle der ved, hvilke ben der er til pumpe og hvilke der er til føleren, i det stik hvor der er 4 ledere i 5 ben (det sidste er tomt).

Og er der nogle der ved hvor meget spænding/strøm der skal være, for at pumpen burde køre som den skal?

Det er en 2007'er der har kørt ca. 55.000 km.

Mvh.
Pharman
« Senest Redigeret: 15. August 2017, 20:37 af Pharman »

Pharman

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 - benzinpumpe bøvl?
« Svar #1 Dato: 15. August 2017, 20:39 »
Jeg tænker at jeg kan fyre et multimeter ned i stikket, eller lodde to ledninger på en 12v pære og bruge den til at checke med - er bare i tvivl om præcist hvor jeg skal forbinde det :-)

Pharman

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 - benzinpumpe bøvl?
« Svar #2 Dato: 17. August 2017, 16:12 »
Jeg fandt ud af det - fik ladet batteriet op og målt mig frem.

Det er det nederste ben, i den side hvor der er et "tomt" stik ovenover.

Det gav fint 12v (12,05) i 2 sekunder når man satte tænding på, og gav også 12v (11,6) når man drejer starteren rundt.

Med andre ord virker det til at være pumpen der er gal, ikke relæet.