Forfatter Emne: Tilslutning af brodit aktiv mobilholder i 308  (Læst 1447 gange)

cornett2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Tilslutning af brodit aktiv mobilholder i 308
« Dato: 17. August 2017, 15:03 »
Hej er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan tilslutte min mobilholder
så den får strøm når der er tænding på bilen.
Kan man evt. tilslutte den bag ved cigarettænderen (med sin egen 2A sikring)
eller hvad mener forummet?



Min bil er en 308 SW Blue HDI 120 HK Style T9 2016

VH Nicolai

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Tilslutning af brodit aktiv mobilholder i 308
« Svar #1 Dato: 17. August 2017, 21:52 »
Du kan godt gøre som du beskriver, men jeg ville nok vælge en lidt anden løsning, kredsen til cigartænder, eller tilbehørsstik som de kalder den i instruktionsbogen, er helt fint at bruge, da den er beregnet til forskellige udefinerede belastninger af gode grunde, andre kredse KAN være overvåget for forkert forbrug af styringen.
Jeg ville købe en såkaldt sikringsadapter, den ser sådan ud:

Så ville jeg pille sikringen til tilbehørsstikket ud, på din bil skulle det gerne være F13 til den forreste og F14 til den i bagagerummet, så montere adapteren i sikringsholderen, montere den originale sikring i det nederste spor, og en sikring til udtaget i det øverste spor, her skal du lige passe på at der ikke er strøm på ledningen uden sikringen monteret, så vender den nemlig forkert, der er masser af steder du kan tilslutte stelledningen inde bag beklædningen.
Nu er der så frit slag til at montere diverse ekstraudstyr til ledningen uden at have lavet det mindste indgreb i det originale ledningsnet.


Holt

PS: adapteren findes både til almindelige og mini sikringer, her skal du bruge mini udgaven, de kan købes hos diverse autoudstyrsforretninger inklusiv thansen
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

cornett2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Tilslutning af brodit aktiv mobilholder i 308
« Svar #2 Dato: 18. August 2017, 17:27 »
Hej Holt
Mange tak for dit fine svar! Det lyder som en rigtig god løsning - netop uden at bryde det originale ledningsnet!

Med venlig hilsen

Nicolai Cornett