Forfatter Emne: Knastkæde 2,0 RHR  (Læst 1490 gange)

jensct

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Knastkæde 2,0 RHR
« Dato: 26. August 2017, 09:06 »
Hej
Jeg er ny bruger , så bær over med mig hvis jeg laver fejl :-)
Jeg er også ny med Peugeot hvilke ikke var så god en start , på en tur til Køge gik bilen i stå og var umulig at starte igen , Peugeot i Vejle kunne efter 4 timer ikke finde fejlen :-( , nå men bilen blev kørt til Nordjylland , her finder vi ud af at den lille knast kæde er enten hoppet eller tandhjul er gledet på knast , flere nikketøjsarme er knækket :-(
Hvad er jeres erfaring , jeg er med på at der kan være bukket ventiler og top kan være ødelagt , men hvad med stempler ??
Kan knastaksler og kæde skiftes uden toppen skal af ??
Motor sidder i en Expert fra 07.

'Mvh Jens
Peugeot Expert 2,0 RHR  2007

Johnjohn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Knastkæde 2,0 RHR
« Svar #1 Dato: 27. August 2017, 15:50 »
Jeg er lidt rusten på den der, men mener der er et mærke på hvert kæde hjul som skal stå over for hinanden eller pege mod top, så burde du kunne se om der er noget der er hoppet. Men det er før set at vippe armene revner og knækker. hvordan ser knasten ud nede ved vacumpumpen? er den entakt eller er den også revnet der?
Du kan jo tjekke placering af knastkæden og er den god, så forsøg med nye vippe arme, olie. tjek lige løfterne på dem der er knækket ;)
Kan du frit tørne motoren, så er det 1600 til nye vippe arme og har den bøjet en ventil, tja, så har du spilt lidt tid på at forsøge.
Og ja du kan skifte knaster uden toppen skal af.

jensct

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Knastkæde 2,0 RHR
« Svar #2 Dato: 09. September 2017, 10:16 »
Her med en opfølgning på min motorhavari .
Det var ikke kæden der var galt med , men der i mod den knastaksel der trækker højtryks pumpen , der var simpel hen knækket et stykke af knasten
der hvor drevet sidder ind i knasten , dette var så gået i klemme og havde blokeret knasten så kilen der sidder i øverste tandrem hjul knækkede . nyt komplet topstykke og tandrem , så spiller den igen  ;)
« Senest Redigeret: 09. September 2017, 10:17 af jensct »
Peugeot Expert 2,0 RHR  2007