Forfatter Emne: olie på gearkasse 307  (Læst 1656 gange)

gyrith

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
olie på gearkasse 307
« Dato: 20. August 2017, 22:18 »
Halløj hvor kan jeg efterfylde olie på gearkasse, 307 2.0 griffe fra 2004 benzin ? der drypper lidt olie fra gearkasse lidt svært at lokalisere ? den har fået skiftet gearkasse sidste år , kan det være nogle pakninger eller noget som måske ikke er blevet skiftet ? eller de måske har brugt de gamle pakninger ? hvad skal der skiftes af pakninger osv. ved sådan en gearkasse ?

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: olie på gearkasse 307
« Svar #1 Dato: 21. August 2017, 06:23 »
Din bil kører med en BE4 gearkasse, ud mod bilens venstre inderskærm sidder endedækslet, og rundt i kanten af det sidder en række bolte, og en enkelt prop. Hvis du fjerner proppen, kan du med møje og besvær hælde olie på med en slange. Der skal så meget olie på at det lige nøjagtig begynder at løbe ud af hullet når bilen står lige.
De pakninger der normalt kan blive utæt på sådan en gearkasse er et par pakdåser ved trækakslerne, der sidder også en pakdåse på indgangsakslen, eller højgearsakslen som den kaldes, men det er ikke tit man ser den lække.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

gyrith

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: olie på gearkasse 307
« Svar #2 Dato: 27. August 2017, 23:26 »
Citér
Holt skrev:
Din bil kører med en BE4 gearkasse, ud mod bilens venstre inderskærm sidder endedækslet, og rundt i kanten af det sidder en række bolte, og en enkelt prop. Hvis du fjerner proppen, kan du med møje og besvær hælde olie på med en slange. Der skal så meget olie på at det lige nøjagtig begynder at løbe ud af hullet når bilen står lige.
De pakninger der normalt kan blive utæt på sådan en gearkasse er et par pakdåser ved trækakslerne, der sidder også en pakdåse på indgangsakslen, eller højgearsakslen som den kaldes, men det er ikke tit man ser den lække.


Holt


jeg må ud og se om jeg kan finde den prop :-) takker