Forfatter Emne: Peugeot 206 1.6 2006 NFU hakker lidt ved 3000 omdr og trækker ikke så godt  (Læst 1716 gange)

Peugeot2062110

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hej. Jeg bøvler lidt med min Peugeot 206.

når jeg starter bilen, så ''umeldbart'' når den er kold køre den fint. men når jeg lige har kørt 2-4 minutter, så begynder balladen.

Når den rammer 3000 omdr ca. så gir den lige ET lille nyk i motoren, og trækker ikke særlig godt, den trækker, men som peugeot mek. siger er at den trækker ikke som andre 110 hestes 1.6 motorer de har kørt med i deres 206.

Jeg har haft tester på og den melder ikke nogen fejl.
Har været inde og kigge på lidt kølevands temperatur sensor i håb om at den kunne være defekt, men umeldbart virker den også fint. Uret i bilen ligger kun på omkring 75-85 grader(også når jeg køre i den, og når den thermokontakten starter blæseren er den på ca. 89-90 grader( hvis jeg holder stille og giver gas for at tvinge den varm).

Jeg mistænkte den pga den sætter ud der, men det er kun først ved 3000 omdr ca. hvor den gir et lille nyk. som jeg næsten ikke ville kalde at sætte ud, men det gør den.

Har mistænkt : kølevandstemperatursensoren , og benzinpumpen, for ikke at levere nok brændstof, men tænker den gør ? en dyse der evt. er lidt utæt og drypper (men den starter uden problemer hvis den har stået lidt).

Derefter er jeg lidt på bar bund ? Den er nysynet , og den siger at uforbrændt benzin ligger perfekt sagde syns manden , ved forhøjet omdr. også ved 3000...

Jeg er lidt lost ?? nogen der har oplevet noget lignende ???

MVh. Bekymret bruger.... :(

Peugeot2062110

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fejl fundet - Defekt tændrør :) - hjælper at tænke logisk nogle gange