Forfatter Emne: Diverse fejl. centrallås, tampreturmåler mm.  (Læst 3739 gange)

Michael66

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Diverse fejl. centrallås, tampreturmåler mm.
« Svar #15 Dato: 16. September 2017, 12:10 »
men der kommer en klik lys (et relæ?) under rattet når jeg åbner og låser på passagerdøren??
206 1,4, aut. 3 dørs 2002

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Diverse fejl. centrallås, tampreturmåler mm.
« Svar #16 Dato: 16. September 2017, 12:16 »
Citér
Michael66 skrev:
men der kommer en klik lys (et relæ?) under rattet når jeg åbner og låser på passagerdøren??


Ja det er den elektroniske fjernbetjening du kan høre.

Så hvis låsning indefra (højre dør) kan låse denne + bagklap, men ikke venstre dør, så ser jeg 2 fejlmuligheder.

1. At hele dørlåsen i venstre dør er "død" vedr. centrallåsesystemet ??

2. At du mellem venstre dør og karosse har en brudt signalledning inden i bælgen.
(Mest almindelige fejl og MÅSKE ikke direkte synlig. Altså at selve TRÅDEN i pågældende ledning er knækket, uden at man evt. kan se det på ledningens isolering. )
« Senest Redigeret: 16. September 2017, 12:23 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Michael66

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Diverse fejl. centrallås, tampreturmåler mm.
« Svar #17 Dato: 16. September 2017, 12:24 »
du har nok ret med hensyn til låsen har tjekket ledninger i døren og kan umiddelbart ikke se noget, en ting jeg undrede mig over da jeg havde dør panelerne af var ar begge låse var smurt silikone rundt om cylinderen, du ved sådan noget jeg ville bruge på badeværelset Der har nok været problemer med begge låse længe. kan man købe nyt og har du en ide om hvad det koster ved at en ny nøgle hos Peugeot koster det blege.
206 1,4, aut. 3 dørs 2002

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Diverse fejl. centrallås, tampreturmåler mm.
« Svar #18 Dato: 16. September 2017, 12:30 »
Citér
Michael66 skrev:
du har nok ret med hensyn til låsen har tjekket ledninger i døren og kan umiddelbart ikke se noget, en ting jeg undrede mig over da jeg havde dør panelerne af var ar begge låse var smurt silikone rundt om cylinderen, du ved sådan noget jeg ville bruge på badeværelset Der har nok været problemer med begge låse længe. kan man købe nyt og har du en ide om hvad det koster ved at en ny nøgle hos Peugeot koster det blege.


Du er velkommen til at smide mig en MAIL. Gerne med dit mobilnummer for en lille "livesnak"

Jeg har MÅSKE flere løsninger som bliver for omstændige at tage i tråden.

Mvh Mikael ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online