Forfatter Emne: Peugeot Partner el problemer  (Læst 2061 gange)

Pede6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot Partner el problemer
« Dato: 07. Oktober 2017, 13:47 »
Hej experter
Jeg står med en Peugeot Partner 1,8 i fra 1999, som har fået en ny motor.
Problemet er at efter motorskift virker spedometer og omdrejningstæller ikke?
Den nye motor er taget fra en Citroën, og den køre ellers rigtig fint.
Jeg har prøvet med ledningsnet fra både den nye og gamle motor.
Og jeg har prøvet med et andet indstrument, intet af det virker?
Jeg kan se hastighed og omdrejninger i min Delphi tester når jeg sætter den på, så signalerne når altså computeren.

Mit spørgsmål.
Nogen der ved hvor de signaler går op til indstrumentet, fra computeren eller direkte fra giverne?
Nogen der har et diagram over hvordan det er koblet sammen op til indstrumentet?

Jeg har både Tolerencedata og en Hayensbog, hvor lamper, tempmåler og benzinmåler er beskrevet, men de mener ikke at det er nødvendigt at vise km tæller og omdrejningstæller?
Eller måske er jeg blind?
Håber nogen kan hjælpe?

Mvh Peter Rasmussen
« Senest Redigeret: 07. Oktober 2017, 13:49 af Pede6 »

Barbaren

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 64
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot Partner el problemer
« Svar #1 Dato: 11. Oktober 2017, 11:45 »
Har du ikke skiftet ECU? ECU’en følger jo motoren.
Hvis du har så skal den jo kodes så den kan snakke med alle sensorerne.
Uden på nogen måde at være ekspert i PP2000. Så har jo dog læst at der skal konfigureres hver gang man skifter noget ud.
Alle kan få lort på skjorten.

Pede6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot Partner el problemer
« Svar #2 Dato: 14. Oktober 2017, 16:27 »
Hej tak for svar.
Jeg har ikke skiftet ecu, og bilen køre som også fint.
Jeg kan bare ikke se omdrejninger og hastighed inde i bilen.
Jeg tror ikke der er noget der skal kodes på så gammel en bil?
Men jeg kan ta fejl?
Min Delphi tester kan via obd stikket se det hele, så signalerne fra sensorene kommer ind i ecu', jeg kan bare ikke finde ud af hvordan de kommer videre op i instrumentet?
Ben 19, 30 og 49 på ecu' er signal fra induktionsgiveren på krumtappen.
Ben 28 er signal fra hastighedsgiveren på gearkassen.
Dette må virke da jeg kan se det på testeren.
Ben 42 skulle være signal op til indstrumentet, men på det ene ben, er det så både omdrejninger og hastighed der ligger der?
Hvis ja, så kan det jo være ecu'n der er brændt af lige med hensyn til de signaler på ben 42.
Så skrevet tidligere har jeg prøvet med andet indstrument.

Mvh Peter

Pede6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot Partner el problemer
« Svar #3 Dato: 14. Oktober 2017, 16:28 »
Det ville være fedt hvis nogen havde adgang til et originalt diagram?

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot Partner el problemer
« Svar #4 Dato: 15. Oktober 2017, 08:32 »
Citér
Pede6 skrev:
Det ville være fedt hvis nogen havde adgang til et originalt diagram?


MÅSKE kan jeg finde "noget" ???

Men som minimum, så skal jeg bruge Partner`s reg. nr til opslaget.

En ren luksus ville være samme, men fra donerbilen.

MÅSKE kan man så spore en evt. forskel på de 2 biler system ???
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online