Forfatter Emne: Opgradering af lille display til stor skærm  (Læst 1726 gange)

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
Opgradering af lille display til stor skærm
« Dato: 13. November 2017, 12:29 »
Jeg har en 407 fra 2004, hvor display i midterkonsollen længe har været defekt , som så mange andre, nu skal jeg have det skiftet og kan se det kan gøres for ca 1300kr. Men mit spørgsmål er nu om jeg kan opgradere til et display/skærm i dobbelt størrelse så man stadig har samme funktioner som på det lille men også får flere og nye funktioner.

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Opgradering af lille display til stor skærm
« Svar #1 Dato: 13. November 2017, 18:20 »
Det er nav skærmen du tænker på her kunne jeg forestille mig,, den kræver en hel anden installation med kabler, gps evt mv.. det er en omkostningsfuld affære.. du kan købe et billigere display over eBay (husk det skal være det røde) og så skal det så bare kodes når det er smidt i bilen.. skærmen du køber skal gerne være den nye version, de gamle har problemer med at dioderne brænder af grundet kraftig varme på bagsiden af displayet, og desværre er de loddet med smd lodning hvilket gør det svært for selv hjemmefuskeren at lodde en ny diode i :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Seeberg

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.albaek.dk
RE: Opgradering af lille display til stor skærm
« Svar #2 Dato: 14. November 2017, 11:12 »
Hej Jack. Igen tak for svar. Nu fandt jeg også ud af hvad "ny model" betyder, det var jeg i tvivl om. Ved køb på eBay resikerer jeg så ikke at der ikke er Dansk? Har set tekst hvor kun fransk og engelsk sprog indstilling. Kan se på led2car det kan købes for 1200 + 200kr for indlæsning der passer til model, kan det så betale sig at købe i udlandet?

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Opgradering af lille display til stor skærm
« Svar #3 Dato: 14. November 2017, 12:16 »
Der er altid lidt at hente i udlandet, min erfaring er at med display er det utrolig lidt,, hvad sprog angår er det ikke noget der sidder i display men i bilens computer.. så du kan aldrig få display på dansk, det skal bare kodes til bilens funktioner :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)