Forfatter Emne: Fartpilot vil ikke altid aktiveres  (Læst 3145 gange)

Nicholai

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fartpilot vil ikke altid aktiveres
« Dato: 10. Februar 2018, 08:25 »
Jeg har en 207 1,6 HDI fra 06 med original monteret fartpilot  
  Jeg kan sætte den til når jeg køre og det fungere som den skal. Jeg kan i visse tilfælde også slå den fra og til igen uden problemer. Men oftest efter at ha slået den fra via knappen i enden af armen, kobling eller bremse, så viser den bare 2 streger i displayet i stedet for den sidste låste hastighed, når jeg så vil aktivere igen, så blinker de 2 streger bare.  
  Nogen gange kan jeg så slukke og starte bilen og så virker det lidt igen.  
  Lang og kringlet forklaring, tester siger ingenting. Er der en typisk ting der går i stykker der har med fartpilot at gøre. Ligesom VW hvor det altid er armen 
Nogen konkrete bud? 

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fartpilot vil ikke altid aktiveres
« Svar #1 Dato: 10. Februar 2018, 12:00 »
Ikke at jeg skal "kloge" mig.. ;)

Men fartpiloten hader, at der opstår fejl i andre systemer. Så slår den fra.

Med den rigtige tester, så ville jeg se efter ISÆR lagret periodefejl.

Netop periodefejl, "nulstilles" ofte efter en genstart.. Indtil den optræder igen.
« Senest Redigeret: 10. Februar 2018, 12:01 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Fartpilot vil ikke altid aktiveres
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2018, 12:17 »
Normalt er det altid koblingskontakten der bliver defekt, men hvis du først kan bruge fartpiloten efter at tændingen har været slukket, vil jeg nærmer tro det er bremsekontakten der enten er defekt eller skal justeres.


Din bremsekontakt ser ud som den på billedet, den brune ende kan trækkes ud i de små hak du ser, der skal tages rimelig hårdt fat.
Normalt kan man akkurat komme til den uden at skille noget ad, man kan lige mærke den ved pedalen når denne tykkes lidt ned, så rykker man en 3-4 klik ud, og trækker bremsepedalen op mod stoppet, overskydende klik bliver derved skubbet tilbage i kontakten, og alt skulle passe igen.




Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Nicholai

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fartpilot vil ikke altid aktiveres
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2018, 12:44 »
Tak for svarene. Det virker som noget jeg kan bruge til noget:)