Forfatter Emne: Webasto Peugeot 407  (Læst 2265 gange)

KlausBJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Greve
Webasto Peugeot 407
« Dato: 05. August 2016, 20:38 »
Hej, jeg har fået monteret et Webasto fyr i min 407 2.2 HDi. Det varmer fint, og jeg har Thermo Call 4 Advanced, så jeg kan starte det med SMS.

Ventilation virker ikke - når jeg sætter den til ventilation (ved at sende "Summer" til den), får jeg et svar, hvor den bekræfter, at den er sat til sommer. Når jeg så starter den, starter fyret alligevel - jeg kan høre den pumpe diesel, og den bliver varmere, ikke koldere.

Hvis jeg sender en SMS med "Status", svarer den, at ventilation er i gang, og at der er xx minutter tilbage. Men den bliver bare ved med at blive varmere. Og bilen er i forvejen ret varm, når solen er på; sort bil med sort læder er jo ikke noget køleskab...

Ham der har monteret det sendte mig aldrig faktura/garantibevis som lovet, og svarer ikke på henvendelser. Han sagde, det var et Thermo Top Evo 5, der var monteret, men jeg har kigget bag inderskærmen, og kan se, at det er et Thermo Top C. Jeg ved ikke, om det gør en forskel mht. ventilationen - begge modeller skulle kunne starte ventilation, så vidt jeg kan læse mig til.

I inderskærmen er der som sagt monteret et Thermo Top C. Derfra går ledningsnettet op til boksen med motorstyring i motorrummet, hvor der sidder et relæ (standard 12V arbejdsrelæ, 85-86-87-87a-30), og en sikringsboks, hvor 3 par ledninger er samlet, tynd rød til tynd rød-sort med 1A sikring, tyk rød fra Thermo Top C til tyk rød-gul fra batteri+ med 20A sikring, tyk rød-hvid fra relæ til tyk rød-hvid fra batteri+ med 25A sikring. Der er en tynd gul ledning med en connector, som ikke er forbundet til noget, og en tynd blå ledning, som er klippet af.

Jeg er ok med at betale, hvis der skal repareres noget, men jeg har ringet til en forhandler, og han var helt blank og vidste slet ikke, hvad der kunne være galt med den.

Så er der nogen her, der har et bud på, hvad der kan være problemet?
Peugeot 508 GT (2.2 HDi) 2011
Peugeot 307 CC 2.0 HDi 2008

KlausBJ

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Greve
RE: Webasto Peugeot 407
« Svar #1 Dato: 08. Januar 2018, 08:11 »
For god ordens skyld vil jeg lige melde tilbage, at jeg fandt problemet, og har fikset det.

Med en Thermo Top C er der en violet ledning, som skal forbindes, for at den kan køre ventilation (altså en impuls, som forhindrer, at varmen er aktiv), modsat de forskellige modeller af Thermo Top Evo, hvor ventilation aktiveres via Webastos interne databus.

Efter at jeg forbandt den ledning mellem Thermo Call (styringen) og Thermo Top C (fyret), kan den godt køre ventilation.
Peugeot 508 GT (2.2 HDi) 2011
Peugeot 307 CC 2.0 HDi 2008