Forfatter Emne: Udstødning 206 GTI Hvad Vs Hvor  (Læst 1708 gange)

Netz

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://bizdoktor.dk
Udstødning 206 GTI Hvad Vs Hvor
« Dato: 03. Januar 2018, 12:04 »
Hej Good People

Godt nytår til alle!

Jeg skal have ny komplet udstødning incl. kat'en
Jeg har fået indhentet tilbud via autobutler og Peugeot i Ballerup er faktisk kun små 900,- kr. dyre end div. andre - Så jeg tænkte om de Originale dele som de jo anvender er bedre end de OEM alle de andre og jeg selv kan købe, holder bedre?

Der er jo også garantien FDM etc at tage med i betragtning!?

En ven siger at de originale ikke ruster så hurtigt som OEM produkterne (Walker, Bosal etc.)?
Hvad siger I? Har I nogle erfaringer, råd eller ideer

Min lille "Grønne" tøs af en GTI'er er fra 2000 så det er vel på plads at ofre en komplet ny udstødning og kat på hende. Jeg har selv svejset lidt på bagpotten, men den er "mør"...

Jeg tænker også at lade hende "prutte" sig igennem denne salte tid og kulde og så skifte hele udstødningen i april (syn er først i juli). Så er vi klar !!

Vh

"Netz"
hilsen

Netz

*****************
En klog mand ved ikke alt... Men han ved hvem han skal spørge

Min Peugeot er Candy Grøn GTI 206 fra år 2000

Brug for Web-Rådgivning, Kampagner eller en passioneret webmaster: https://bizdoktor.dk

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Udstødning 206 GTI Hvad Vs Hvor
« Svar #1 Dato: 03. Januar 2018, 13:18 »
Jeg ville vælge en fra Peugeot hvis der kun er 900.- i forskel
« Senest Redigeret: 03. Januar 2018, 13:18 af AXE1 »
Peugeot 207 RC

Waskus

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Udstødning 206 GTI Hvad Vs Hvor
« Svar #2 Dato: 25. Januar 2018, 10:03 »
Jeg købte en kat over eBay.co.uk til 1000kr incl forsendelse. Mellem rør og bagpoter ved t-Hansen. Spændbåndet mellem manifold og kat købte jeg ved Peugeot. Kostede omkring 2200kr i alt og den gik igennem syn uden problemer.

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Udstødning 206 GTI Hvad Vs Hvor
« Svar #3 Dato: 25. Januar 2018, 10:17 »
Jeg ville absolut holde mig fra Thansen - den første gang, jeg som ret uerfaren bilist skulle skifte bagpotte på vores gamle 405er, købte jeg den der, for efterfølgende at erfare at bilen larmede udvendigt og brummede med dyb resonans indvendigt i langt højere grad end med den originale bagpotte.

Sidst jeg købte mellempotte og bagpotte matchede Peugeot prisen hos Refako m. fl

Med så lille forskel ville jeg også vælge originalt.

VH
« Senest Redigeret: 25. Januar 2018, 10:20 af 406st »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.