Forfatter Emne: hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04  (Læst 2578 gange)

Andyhuso

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04
« Dato: 17. Februar 2018, 11:48 »
min servo knurrer lidt de første par cm til hver side når bilen holder stille så vil gerne efterfylde lidt olie. 
Det ser ud til at være olie på men det er ikke tydeligt på pinden

Men der er åbenbart lidt uenighed , ud fra servicebog siger den jeg skal bruge total fluid dextron 2 eller 3, men dexron 2 fra Thansen er rød jeg har lagt en lille smule (en skefuld) men så på et forum at der siges der ikke må bruges den røde ? 

er der nogen der lige kan give en hjælpende hånd, til hvilken type servoolie jeg skal bruge. 


mvh
andy

Andyhuso

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04
« Svar #1 Dato: 17. Februar 2018, 11:58 »
Det skal siges at når motoren er kold er pinden tør med undtagelse af forneden når bilen er varm så er pinden mere våd

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04
« Svar #2 Dato: 17. Februar 2018, 13:24 »
Det skal være den røde, og en dexron olie er altid rød.

Når du fylder olie på, så fyld på så olien står ca 2 cm fra kanten med stoppet motor, for så passer det med at olie standen er lidt over max når du starter motoren.
Nu er du så nød til at udlufte systemet, det gør du ved at dreje rettet helt til højre og venstre, pumpen skal nemlig knurre ved fuldt udslag, og det gør du så adskillige gange, og husk at kontrollere oliestanden når du gør det, og olien må ikke skumme for hvis den gør det så skal du holde en pause i 1-2 timer.
Husk at kontrollere olien jævnligt den første til, for hvis du ikke gør det, så kan du blive ved med at fylde olie på, da olien skummer ved mangel på olie, og det op skummede olie løber ud af det lille hul i proppen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Andyhuso

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04
« Svar #3 Dato: 17. Februar 2018, 14:34 »
Citér
pug407aut skrev:
Det skal være den røde, og en dexron olie er altid rød.

Når du fylder olie på, så fyld på så olien står ca 2 cm fra kanten med stoppet motor, for så passer det med at olie standen er lidt over max når du starter motoren.
Nu er du så nød til at udlufte systemet, det gør du ved at dreje rettet helt til højre og venstre, pumpen skal nemlig knurre ved fuldt udslag, og det gør du så adskillige gange, og husk at kontrollere oliestanden når du gør det, og olien må ikke skumme for hvis den gør det så skal du holde en pause i 1-2 timer.
Husk at kontrollere olien jævnligt den første til, for hvis du ikke gør det, så kan du blive ved med at fylde olie på, da olien skummer ved mangel på olie, og det op skummede olie løber ud af det lille hul i proppen


tusind tak skal du have :)


Skal bilen være kold når man tjekker standen ?

Den olie der er på er svær at se på pinden så jeg kan kun se at der er noget klar fugtigt væske på den når jeg har den oppe
« Senest Redigeret: 17. Februar 2018, 14:42 af Andyhuso »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: hjælp, servoolie til Peugeot 407 2.2 fra 04
« Svar #4 Dato: 17. Februar 2018, 15:20 »
Motor stoppet, så måler du 2-3 cm ned fra kanten, så passer pengene
Kold eller varm, det er lige meget, bare olien ikke skummer
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L