Forfatter Emne: Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.  (Læst 3508 gange)

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.

Slår man den over på cruise controle på armen, så kommer det fint frem inde i displayet, prøver jeg så at aktiver den på + knappen, så blinker den bare med 3 streger i displayet. Hvis jeg slår den fra og til igen og så hurtigt aktivere den, så kommer den med den aktuelle hastighed men står stadig som Off.

Ting der er kontrolleret:
Udlæsning af fejlkoder med Diagbox tester, ingen fejl registeret i hverken BSI, ESP eller i motorstyringen.
Udlæsning af parameter på koblings kontakten, stoplys kontakten, alle kontakterne på fartpilot armen. Alt virker tilsyneladende som det skal.
Kodningen i BSI boksen står til Fartpilot og hastigheds begrænser.
Har også¨prøvet at kode den som om den kun har fartpilot.
Jeg har prøvet med en anden original fartpilot arm, samme resultat.
Har også prøvet at udskiftet stoplys kontakten da det var den gamle type, samme resultat.

Det skal lige siges at i følge Service Box så er bilen ikke født med fartpilot, men armen sad i bilen da jeg fik fingere i den.

Hastigheds begrænseren virker som den skal.
Stelnummeret er: VF34E9HR8CS216405

Det skal siges at prøver man at slå den til i et gear lavere end 4 så skriver den at aktiveringen ikke er muligt, som den skal gøre.

Men er jeg inde at kigge på hvad gear den køre i inde i motorcomputeren, så registrere den fint 1 og 2 gear, 3 viser den lige kort og går så til Neutralt dødpunkt. 4,5 og 6 gear fanger den slet ikke på testeren.
Mig bekendt finder den af hvilket gear man køre i via en udregnet værdi ud fra hastigheden og omdrejningerne på motoren. kan det have noget med det at gøre?

Hvad er det jeg har overset?

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.
« Svar #1 Dato: 19. Februar 2018, 19:17 »
Du skriver kun om aktivering i BSI boksen, hvad har du aktiveret i motorstyringen?


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.
« Svar #2 Dato: 19. Februar 2018, 19:25 »
Har ikke aktiveret noget i motorstyringen. Har modtaget bilen med en arm i og hvor den var kodet. Ved ikke om det har virket før. Men mig bekendt så plejer der ikke være noget der skal kodes i selve motorstyringen? De informationer motorstyringen skal bruge burde den jo bare få fra væk boksen?

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.
« Svar #3 Dato: 19. Februar 2018, 20:02 »
Det er sjældent lykkedes mig at få en fartpilot til at virke uden at kode den i motorstyringen
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Skovby

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fartpilot virker ikke på en Peugeot 308 sw 1.6 hdi fra 2012.
« Svar #4 Dato: 21. Februar 2018, 12:04 »
Det kodning jeg kan finde i motorstyringen som kunne have noget med fartpilot at gøre ligger under.
(Tester Daigbox)
Reparation - Konfiguration - Telekodning med visning af parametre - Manuel Konfiguration - Telekodning af computer:
Begrænsning af bilens hastighed - kodet til Ikke tilstede (har også prøvet med Tilstede)
Styring af hastigheds regulering - kodet til Alle modeller (der er kun den ene man kan vælge)

Under BSI bosken:
Reparation - Konfiguration - Bilens konfiguration - Elektronisk kørselshjælp:
Tilstædeværelse af fartpilot og hastighedsbegrænser - kodet til Speedpilot (Har også prøvet med bare Hastighedsbegrænser og Fartpilot og Hastighedsbegrænser)

Har også forsøgt med en arm der kun er fartpilot i, og lige lidt hjælper det alt sammen