Forfatter Emne: Problemer i frostvejr med 406 TS4  (Læst 2548 gange)

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Dato: 16. Marts 2018, 05:37 »
Da jeg kørte på arbejde i 8 graders frost, fik jeg alarm på lav oliestand efter 15 min. kørsel på motorvej, de viste sig at olie påfyldnings prop og pakdåsen bag svinghjulet var trykket af sammen med olien, formenligt pga. overtryk i motorens krumtaphus, formeneligt fordi udluftningen var frosset til mener Peugeot.
Motoren blev lavet på det lokale værksted som ikke kender noget til denne udluftning.
Er der nogen som har erfaring med dette problem, for jeg tør næsten ikke køre i frostvejr.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Svar #1 Dato: 16. Marts 2018, 10:51 »
Ja de kan fryse p.g.a. oliesnask/kondensvand i udluftningen.

Prøv at smide et reg. nr. på din dyt ;)
« Senest Redigeret: 16. Marts 2018, 12:17 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Svar #2 Dato: 16. Marts 2018, 14:27 »
Reg. nr på den er UU 53 466 :o

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Svar #3 Dato: 16. Marts 2018, 15:03 »
Citér
Charles skrev:
Reg. nr på den er UU 53 466 :o


Det er ret sikkert studser og slanger til PVC systemet som er snasket til. Og fryser.
Slangerne: 3, 4, 5 og 6. Og tjekke nr. 1

Det system skal renses, ellers kommer der overtryk i bl.a. krumtaphuset.

Tip: Måske skal du skifte mekanikker/værksted ??? ;)

RESTYLET 406 SEDAN 4-DØRS 2.2 i 16v 170 Manuel gearkasse 5 årg. 2002



« Senest Redigeret: 16. Marts 2018, 15:14 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Charles

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 22
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Svar #4 Dato: 16. Marts 2018, 15:37 »
Mærkeligt....for Peugeot har engang indkaldt bilen til at få opdateret netop dette system, uden at de forklarede mig hvorfor, jeg kunne blot se en hvid ledning trukket ud til luftventilen for olie påfyldning (1) måske noget varme eller en trykføler....
Det må Peugeot vide, det er åbenbart ikke noget som bliver tjekket til de +5 og +10 service den jævnligt har været til....
tak for hjælpen, jeg var parat til at sælge den inden næste vinter;)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Problemer i frostvejr med 406 TS4
« Svar #5 Dato: 16. Marts 2018, 16:07 »
Vi får alle problemer med åndedrættet og snot i lungerne når vi bliver gamle ;)

Og problemet ER kendt ;)
Det skal nok passe, at den ledning er til noget varme i det system.
« Senest Redigeret: 16. Marts 2018, 16:09 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online