Hej Peugeot eksperter,
Min søns Peugeot 206 1.6 S16 gik pludselig ikke på alle cylindre og i løbet af kort tid kunne den slet ikke starte. Da jeg fik kigget på den var tændbroen revnet og jeg kunne se, at stelledningen til gearkassen (grøn/gul) havde været meget varm og sikring 15 i motorrummet (30A) var gået. Vi satte en ny tændbro på, skiftede sikring og så startede bilen igen, men gik kun på 2-3 cylindre. Efter 1-2 minutter lød der et knæk og efter kort fejlsøgning var også den nye tændspole revnet.
Jeg har skilt ledningsnettet ad og der er ingen smeltede ledninger - ud over stelledningen, så jeg er lidt på bar bund.
Har udlæst gældende fejlkoder med ELM 327
P0135 O2 sensor heater circuit
P0141 O2 sensor heater circuit
P0341 Camshaft position sensor "A" Circuit range /Performance
Begge Lambda sonder har 8-9 ohm på heater kredsløbet, så jeg tror umiddelbart ikke på at fejlen skal findes her.
Er der nogle kvalificerede forslag til årsagen?
Mvh
Lars