Forfatter Emne: 1.4 HDI samme problem som 1.6 HDI?  (Læst 1517 gange)

Thy

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
1.4 HDI samme problem som 1.6 HDI?
« Dato: 07. April 2018, 18:38 »
Hej alle PUG folk

Jeg har haft min peugeot 206+, 1.4 HDI eco, 2010 fra ny, Uden partikel filter, og står nu overfor en beslutning om den skal beholdes eller skiftes. Jeg er nervøs for store regninger i fremtiden, da den nu har kørt 238.000km. Den har kørt som pendler på landevej 0-100.000 og som pendler på motorvej 100.000-238.000km. Den har fået skiftet olie, filter m.m ved anbefalet interval, samt fået original olie eller castol med den acea standard der står anbefalet i manualen.
Den kommer til fremadrettet at køre ca 10.000km om året.

Indtil videre har det eneste ud over sliddele været en defekt aircon der er blevet fikset af 2 omgange. Bagbroen er smurt via smøre nibbel hver 3 mdr siden 100.000km, så bagbro er stadig intakt, og ingen skavanker fra kobling, motor eller gearkasse.
men!
Jeg er nervøs for at turbo'en kan rammes af samme problem som 1.6 HDI'erne har, med at der er "slam" grundet dårligt bundkar, og olierør for tæt på katalysator.

Da jeg ingen chance har for at se om min har samme "opsætning" som en 1.6 HDI, ville jeg spørge jer skarpe folk, om i ved om der er forskel på 1.4 HDI og 1.6 HDI i forhold til turbo problemer?

Håber i kan hjælpe. Er skide glad for den, men orker ikke store regninger så er meget tæt på at skifte den ud med en nyere bil.

Mvh Peter
« Senest Redigeret: 07. April 2018, 19:06 af Thy »