Forfatter Emne: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002  (Læst 5757 gange)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #15 Dato: 30. Marts 2018, 17:55 »
Du kan få den for 300,- med retten til at returnere den, hvis det ikke er den.
Den model jeg har, er en BSM B4, det jeg har fået at vide er at tallet ikke må være lavere end den der sidder i bilen, men gerne højere.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Robert1995

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #16 Dato: 30. Marts 2018, 17:58 »
Okay, jeg kigger lige på hvilken en der sidder på bilen i morgen og så kontakter jeg dig igen.

Robert

Robert1995

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #17 Dato: 12. April 2018, 09:14 »
Hej igen.

Jeg har nu prøvet lidt forskelligt:

- Tjekket for ledningsbrud (ingen fejl konstateret)
- Skiftet sikringsboks (ingen fejl konstateret)

Kan fejlen evt. ligge mellem CANBUS HI og CANBUS LO? Jeg har set på lednignsdiagrammet og kan se at både omdr.tæller, speedometer, mototlampe og spænding til ECU ligger mellem disse to (CANBUS HI og CANBUS LO) og da der hverken er lys i motorlampen, omdr.tæller ikke virker og den ikke giver signal til ECU´en, så kunne det jo være at fejlen lå mellem disse. Nogen der har efaring med CANBUS HI og CANBUS LOW?

MVH

Robert


MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #18 Dato: 13. April 2018, 00:03 »
så ville der ligge en fejlkode. Hvis der ikke er nogen kommunikation på can ledningerne.

Nu er det vel ikke noget så simpelt at nøglen har mistet nøgle koden ?
Det er set før, og der bliver ikke lagt nogen fejlkode på det nemlig.

BSI boksen kan osse have mistet sin kodning (konfigureringer ) osse set et par gange før.
Og der bliver heller ikke lagt nogen fejlkode på denne her.

Derfor det ville være meget nemmere og hjælpe dig hvis du havde adgang til en tester (diagbox osv)

Martin

Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

Robert1995

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #19 Dato: 13. April 2018, 07:01 »
Tænker ikk den har mistet koden til nøglen, da den husker den når man glemmer den i tændingslåsen og åbner døren (3 gang bip) lyd.

Kunne godt bruge en tester da jeg også tror at fejlen.vil blive vist her. Tænker det er Peugeot der ikke har kunne måle noget på den, da den jo kørte fint da de fik den ind.

Så hvis der er nogle omkring Fredericia der har en tester og vil lave en udmåling til en fornuftig pris så kontakt mig lige.

Mvh Robert

Robert1995

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 1.4i med motorkode KFW fra 2002
« Svar #20 Dato: 13. April 2018, 12:52 »
PROBLEMET ER LØST!!

Forsyningsspændingen til ECU’en varierede og var ikke konstant på 11-14V DC, hvilket den skulle være. Et ledningsbrud på ledningen mellem sikringsboksen (sort stik pin 13) og ECU’ en (pin F2 på stik 3) var årsagen! Satte et nyt midlertidigt kabel i mellem disse og så startede den med det samme.

Så der er liv og glase dage! Tak til alle der skrev! :)

Mvh Robert