Forfatter Emne: Ingen strøm til bencinpumpe  (Læst 1032 gange)

vallej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ingen strøm til bencinpumpe
« Dato: 08. April 2018, 20:48 »
Hej:
Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig med et stort problem med strøm fra startnøglen til bencinpumpen på min Peugeot 306 1,6 fra 2000 (model 2001). Sagen drejer sig om følgende:

1. Bilen ville pludselig ikke starte, selv om alle lamper lyste. Starteren var helt død. Jeg tog nøglen ud, satte den i igen, så startede bilen, men hverken blinklys, kørelys, visker eller horn virkede. Da jeg stoppede bilen, og prøvede at starte igen, lyste alle lamper i instrumentbrættet, og alt virkede igen, bortset fra starteren var død.
2. I dag har jeg isat en anden starter i, der snurrede rundt som den skal, men bilen ville ikke starte. Fandt ud af, at der ikke kom den snurrelyd, som der plejer, når bencinpumpen lige pumper, inden man starter bilen.
3. Har udmålt ledningerne der går fra startnøglehuset, og der er strøm på dem og ud i de to stik.
Jeg har målt på sikring F35 - der så vidt jeg kan se på listen over sikringer er til pumpen og sidder i boks mellem forskærm og batteri, men der er ingen strøm på.
Hvad kan der være galt?
Er det startspærren der forhindrer pumpen i at virke?
Er det nøglen der er skyld idet - kan evt. udskiftes (har nøglekoden)?
:(