Forfatter Emne: Centrallås... :/  (Læst 2016 gange)

gastron

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Centrallås... :/
« Dato: 15. Maj 2018, 20:07 »
Er der nogen der har et tip til at frakoble stikket til en central lås på en peugeot 307, benzin stationcar fra ca 2004. Normal plejer der være noget at trykke ind/ud  eller lign. så den kan klares uden vold, men kan simpelt hen ikke greje denne.

Bilen er syg. Når man låser med fjernbetjeningen, låser den godt nok og låser op igen med det samme (man kan høre låselyden fra dørene. Det samme hvis man trykker på knappen inde i bilen, her blinker den kort med at døren i føresiden står åben.

En hel del søgning både her og andre peugeot sider lader til at være enige om at ledningsnettet i føresiden (ved gennemgangen til døren) er en oplagt mistænkt.
En fremgangs måde jeg har set beskrevet flere steder at frakoble diverse stik og trække ledningerne så langt igennem døre at det er muligt at tjekke det der gemmer sig bag gummimuffen.
Men så er  det jo bare lige at få det dumme stik af.... nogen tips?

Det skal siges at bilen har været ved mekaniker som skiftede låsekassen i føresiden uden det hjalp noget. De har også målt ledningsnettet igennem på føresiden og alt skulle være godt.
Næste skridt ifølge dem er at skifte bsi og motorstyring, hvilket jeg synes virker som et ligelovligt stort (og potentielt dyrt indgreb ). Ville ihvertfald gerne lige have et visuelt kig på ledningerne i gennemføringen. Lyder det som en helt tosset tanke fra mit hoved?

Alle gode råd modtage gerne.

:-)
« Senest Redigeret: 15. Maj 2018, 20:14 af gastron »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Centrallås... :/
« Svar #1 Dato: 15. Maj 2018, 22:08 »
Har nogen været ved at kode noget på bilen, jeg tænker om man ved en fejl er kommet til at kode den som højrestyret, så vil rudehejs knapperne i førerdøren også virke modsat.
På billedet går der en pal gennem en bøjle, på bagsiden af bøjlen skal palen trækkes ud fra stikket, så kan det skilles. Det er måske nødvendig med en lille skruetrækker.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

gastron

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Centrallås... :/
« Svar #2 Dato: 15. Maj 2018, 22:58 »
Bag ved bøjlen og udad... Det må jeg prøve i morgen. Har rodet med det indtil flere gange, og vil nødigt knække noget så virkeligt lækkert med et hint.

Tror vinduerne virker som de skal, ihvertfald fra betjeningen i føresiden. Har ikke prøvet de andre. Mekanikeren havde testeren på for at fejlsøge og for at se om han kunne låse dørene så de forblev låst, dog uden held. Ellers ved jeg kun at du (Holt) har kodet bilen. Fik lavet fartpilot og slået CD changer indgangen til hos dig for snart et par år siden og det har virket upåklageligt siden da :-D

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Centrallås... :/
« Svar #3 Dato: 15. Maj 2018, 23:06 »
ta et stykke svejsetråd og buk en lillle krog  så kan du komme om bag og udløse modhagen

gastron

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Centrallås... :/
« Svar #4 Dato: 16. Maj 2018, 17:50 »
Tak for tippet. Det gjorde underværker. Nu har jeg haft kablerne pakket ud, men uheldigvis uden at finde det knækkede kable jeg havde håbet på. Alt ser nydeligt ud :-/

Det gode er at jeg har fået samlet den igen og alt der virkede før virker stadig :-) Det er nu også rart at have tjekket dette før drastiske midler som skift af bsi og motorstyring bliver sat i værk.

Nogen ideer på falderebet inden jeg går så vidt?

Har set nogle steder hvor det er nævnt at et slidt batteri kan give problemer med låsesystemet. Nogen der ved om der kan være noget om det? Umiddelbart tænker jeg at starteren burde bruge mere strøm en låsen, og den starter fint, så det virker lidt underligt i mit hoved.