Forfatter Emne: blæser ude af drift >peugeot 206sw  (Læst 1341 gange)

Eastergaard

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.eastergard.dk
blæser ude af drift >peugeot 206sw
« Dato: 18. Juli 2018, 23:43 »
Hej
har en gl. Peugeot 206sw, hdi fra 2006, den har aircon, her for få dage siden satte blæseren på 3, og ned på 0, satte aircon til at starte,så kom der et lille skud røg ind i passagersiden, så stoppede jeg motoren, åbnede hjelmen men ingen røg og brand, så ventede jeg 10 min. startede motoren på ny, men blæsermotoren vil ej starte, min aircon ville starte.....tror i jeg skal have ny blæsermotor sat i varme blæseren ? har tjekket alle sikringer efter fra instruktions bogen og de ok....begynder godt nok blive træt af den gl.bil som jeg købte i 2014, nu har den kørt 136.000km. altid tid har der været el-bøvl, så springer der masser af pærer, bagrudeviskeren vil ej heller starte osv.osv. nogen af jer der kan rådgive mig om det varmeapperat/blæsermotor så det kan komme til at virke igen hurtigst muligt, på forhånd tak.....

Svend Bak Østergaard

8400 Ebeltoft.
Svend Bak Østergaard
Peugeot 206sw, 1,4 hdi.

Eastergaard

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.eastergard.dk
RE: blæser ude af drift >peugeot 206sw
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2018, 00:20 »
Glemte, det er en 206sw-1,4hdi,....håber en af jer kan løse mit problem her i heden, tja måske enda lave det, pengene er små som pensionist, ville ellers gerne selv have prøvet men må parkere ude på en p.plads ved min lejebolig,øv..øv...
svend.
Svend Bak Østergaard
Peugeot 206sw, 1,4 hdi.

Renebp

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: blæser ude af drift >peugeot 206sw
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2018, 21:32 »
Citér
Eastergaard skrev:
Glemte, det er en 206sw-1,4hdi,....håber en af jer kan løse mit problem her i heden, tja måske enda lave det, pengene er små som pensionist, ville ellers gerne selv have prøvet men må parkere ude på en p.plads ved min lejebolig,øv..øv...
svend.

Hej Svend

Kan kun kommenter ud fra egen erfaring. Sønnen har en 206 årgang 2003, hvor jeg lige har skiftet blæsermotoren incl. modstand, da bilen har klima. Den kan tages ud ved at løsne nederste del af rat stammen og så lige lirkes ud. Der findes et par gode video på nettet hvordan man gør det. Kostede ca 85 eur i tyskland.

Ved dog ikke om aircon modelen også har modstanden siddende på blæseren eller om den sidder løst. I såfald kan den vist fjernes fra handskerums siden istedet.