Forfatter Emne: Olie tryk alarm fejl  (Læst 1718 gange)

Keld Christensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Olie tryk alarm fejl
« Dato: 13. August 2018, 17:21 »
Hej Alle
Jeg har et problem men min 208 100 HK Blu hdi decire
Har en fejl på min alarm for olietryk har fået skiftet både alarmer for olie og  tryk hjælper ikke har været på værksted flere gange siger at så skal de have bilen på værkstedet i flere dage for at finde fejlen det er jeg selvfølgelig lidt utilfreds med de har jo fejlen skrevet på deres computer,samtidig kan jeg ikke forstå at når jeg stopper bilen og stiger ud lugter den ligesom brændt tjære meget dårlig lugt .
Er der nogen der lignende problemer jeg har kun garanti en måned endnu på bilen så bliver det for egen regning at betale for en fejl de ikke kan finde tror nok at jeg vil udskifte den da jeg jo også har haft udskiftet min gearkasse pga. Hylen hjalp heller ikke ret meget
Mvh.Keld

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Olie tryk alarm fejl
« Svar #1 Dato: 14. August 2018, 07:49 »
Det er ikke sådan at når man sætter en tester på, så skriver den et reservedels nummer ud og så er det bare at skifte den komponent. Nogle gange bliver man nød til rent faktisk at lave nogle udmålinger på bilen, og der er det meget vigtigt at bilen rent fysisk er tilstede på værkstedet, da det ellers er meget svært.
Det ville da være en god ide at kontrollere olietrykket, hvis de ikke har gjort det, det har de nok ikke da det tager lidt mere end 2 min.
Peugeot 207 RC