Forfatter Emne: vand i bilen  (Læst 3768 gange)

birgit

  • Gæst
vand i bilen
« Dato: 17. Januar 2007, 12:02 »
Hjælp. Jeg har vand (nærmest en vandpyt) på gulvet ved førersædet. Har haft en bakke stående for at se om det kom oppefra, men det gjorde det ikke. Lidt vand på bagsædet i midten ( ser ud som om det er trængt op nedefra). Måtten i bagagerummet er våd(også her kommer vandet nedefra). Har haft den til undersøgelse hos Peugeot i Roskilde, men de kan ikke finde fejlen. Er der nogen her der kan hjælpe? Bilen er en 206SW fra dec. 2003
Håber at nogen kan hjælpe.
Birgit

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: vand i bilen
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2007, 16:58 »
Det kan være mange steder det kommer ind, en bagatel som et utæt dørfolie er nok :)
406 TS4 st.car

Kresten_m

  • Gæst
RE: vand i bilen
« Svar #2 Dato: 27. Februar 2008, 17:03 »
Hej

Vil også lige være med her. Jeg har også vand i bagagerummet i min bil (306'er 3-dørs fra 96). Også så meget, at bagsædet pludselig var vådt, da det havde spredt sig gennem måtterne i bagagerummet til at løbe ind under bagsædet. Vandet ligger sig i den rende der er lige under hvor donkraften sidder, og når der kommer tilpas meget løber det så over, og ud på måtterne i bagagerummet. Har undersøgt alt muligt, men kan bare ikke finde uv af hvor det kommer ind. Det er som om at det kommer når det regner og blæser meget på samme tid. Lidt regn gør ikke noget. Jeg har haft begge inderskærme af, da 306'ere har det med at ruste der, men der er ikke noget. P.t. har jeg en mistanke om at det løber under gummilisten rundt ved selve bagagerumsklappen, men er langt fra sikker. Er snart ved at blive sindsyg over det.....

kimS

  • Gæst
RE: vand i bilen
« Svar #3 Dato: 27. Februar 2008, 20:03 »
Har prøvet det samme på min 406stc, her var det bare under bagsædet og jeg kunne heller ik rigtig finde ud af hvor det skulle komme fra, da alt så ud til at være ok, og da det også var under helt specielle forhold, til sidst tog jeg den store gummi prop ud og gav den en gang bygge silicone, og der efter forsvandt problemet, så selv om den sad "fast" var den alligevel utæt...
Om det hjælper jer ved jeg ik, men det ku jo være...

Kresten_m

  • Gæst
RE: vand i bilen
« Svar #4 Dato: 01. Marts 2008, 10:56 »
Jeg har bare prøvet et utal af gange at sprøjte med en vandslange på bilen, mens der var en der lå i bagagerummet. Jeg kan her se, at det kommer ude fra hjørnerne i den rende under lygterne. Jeg har derfor også haft både bagkofanger og inderskærmene i hjulkasserne af, men der er ikke noget at se...

Kresten_m

  • Gæst
RE: vand i bilen
« Svar #5 Dato: 01. Marts 2008, 10:57 »
Selvfølgelig har jeg også haft baglygterne af for at tjekke dem, da det jo er et kendt problem, men her er der heller ikke noget

Line Dahl

  • Gæst
RE: Vedr. vand i bilen.
« Svar #6 Dato: 29. Maj 2010, 18:42 »
Hej. Jeg har også haft vand i min 306 3 dørs, både i bagagerummet, under bagsæderne og i bunden af bilen.

Det i bagagerummet var en baglygte, der blev fyldt med vand, så det kunne rende ind. Det blev løst ved at bore et hul i bunden af lygten.

Vandet ved og under bagsæderne og i bunden derved, skyldes gummi-listerne rundt ved bagruderne. Gummiet var helt hårdt, så det ikke sluttede ordentlig tæt. Det var værst i venstre side, men skiftede i begge sider, da listen kun koster 150kr stk og er meget nem at skifte. Det er nu et halvt år siden og der har ikke været vand i bilen siden.

Håber i kunne bruge det til noget :)