Forfatter Emne: Opdatering af firmware og problem med Carplay2air  (Læst 3744 gange)

Thomas Udbye

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Vejle Øst
Opdatering af firmware og problem med Carplay2air
« Dato: 18. Juni 2020, 21:31 »
Hej,
Er netop blevet ejer af en Peugeot 3008 fra april 2019, og softwaremæssigt er den uden navigation. Den har Carplay, og det fungerer fint med trådet forbindelse. Jeg har investeret i en Carplay2air dongle, som skulle kunne etablere trådløs Apple CarPlay i bilen. Den hopper dog ud i opsætningen, og viser kun lige et kortvarigt skærmbillede, som du kan se her https://youtu.be/B6mlT0OfHZQ.

Jeg kan dog se at der er kommet ny firmware opdatering til I-navigation/bilsystemet, men hvor finder jeg denne opdatering? I appen “My Peugeot” viser den at der er kommet en ny opdatering, men den vil ikke sende opdateringen via e-mail.

Er der andre der har en trådløs Apple CarPlay dongle installeret og/eller opdateret deres system i bilen?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Thomas

kimlaurits

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Glesborg
Sv: Opdatering af firmware og problem med Carplay2air
« Svar #1 Dato: 09. Juli 2020, 13:39 »
Lykkedes det dig, at få det til at virke?
Har lige købt en Peugeot 208 og overvejer nemlig også at købe Carplay2air donglen :)

Jeg fik opdateret firmwaren til bilen via mail'en - den kom med det samme. Så fulgte vejledningen, fik lagt det på en USB og opdateret.

Fangen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Korsør
Sv: Opdatering af firmware og problem med Carplay2air
« Svar #2 Dato: 10. Juli 2020, 07:27 »
Hvor i app'en, kan i se der er en opdatering til firmware?

Jeg kan ikke finde det i min app.
2008 1.6 HDI 100 HK fra 2015

kimlaurits

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Glesborg
Sv: Opdatering af firmware og problem med Carplay2air
« Svar #3 Dato: 10. Juli 2020, 12:29 »
Hvor i app'en, kan i se der er en opdatering til firmware?

Jeg kan ikke finde det i min app.

Vælger først "bil" fanen - den helt til højre.
Så kommer man ind på sin bil og kan vælge "Bilens touchskærm." Og her fortalte min at der var en opdatering og jeg kunne få emailet de nærmere instrukser.

Fangen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Korsør
Sv: Opdatering af firmware og problem med Carplay2air
« Svar #4 Dato: 10. Juli 2020, 13:00 »
Jeg kan sagtens komme ind til min bil, men jeg har ikke mulighed for at vælge skærmen. Jeg kan vælge "tilkoblede tjenester", hvor skærmen heller ikke er en mulighed og "instruktionsbog" og endelig slet bilen.
2008 1.6 HDI 100 HK fra 2015